måste berätta
har ju nu börjat ridskola som en slags rehab. rider en gång i veckan, 1 timme. igår red jag en trevlig häst som heter Nix, -96, efter robin z. han är hoppad ca 170 cm på en uppvisning vi hade… trevlig häst, men oj oj oj så lite explosivitet.. tog typ 10 språng innan jag fick fram honom i galoppen, och att samla honom var inget som kom på fråga (i galoppen iaf).. jag som är van tova, där du bara rätar på dig så galopperar hon på stället tills du släpper fram henne, blev lite smått chockad av denna herre… jag fick satsa på att hålla en bra galopp och bara rida på, avstånd och annat var inget att jobba med, utan rid på och det får bära eller brista… haha vilken kille!
jag kände det att jag har nog varit bortskämd med en så trevlig häst innan, men nu är det åxå härligt att rida sådana här hästar, som är sååå långt ifrån perfekta! jag har ju ridit en massa provata hästar och hoppat dem, men ridskolan hästar är ju något helt annat! haha gud va roligt vi hade! =)
Jag är inte insatt i vad du varit med om, men vilken härlig form av rehab! Det är nog bara nyttigt att prova helt annorlunda hästar än vad man är van vid också, man lär sig mycket på det.

Vad roligt ems att det går bra. Men när jag red en termin på ridskola så tyckte jag tvärtom. Det var ju mest att sitta på och följa strömmen. Min häst hemma då var mer svårriden.
gejsa, vilken ridskola red du på? vilsta?

Visst e det härligt hi hi att de e så oerhört lika:)
-Det är som när jag hade 7 ridhästar hemma och alla var oerhört olika..
Saknar du Tova?
Ha det gott!

#3# Nej, jag red i Torshälla Nyby ridskola. Varför frågade du det?
Jag berättade väl för er att jag rider lektion för henne som var instruktör där då?
just ja.. jag hade glömt bort. därför jag undrade :D
#4, ja lite, saknar att kunna rida när jag vill, och ha en så underbart mjuk och rörlig häst som lyssnar på allt, men det är skönt att rida och inte behöva ens fundera över om man ligger i backen snart eller inte.. (hon var ju en liten bockmaskin!)
jag kanske har missat nåt men varför behöver du rehab?
har trillat av en häst förra året och fick wiplash-skada.. så nu kan jag knappt rida alls.. får nöja mig med min lilla ridlektion, och att istället lära ut.. :/
okej.. vad tråkigt att höra. får väl hoppas att det blir tillräckligt bra för att du ska kunna rida normalt iallafall. men är det inte så att whiplash är kroniskt?