Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 815 ggr
Velepa
0

Mötte björn

Jag och T.T. ute i skogen och red. Jag har undvikit att vara där på att tag då de är lo där uppe. Men dom utgör ingen fara för oss så ja red upp ändå..
När vi red hemmåt märkte jag att T.T. va väldigt på och gick som ingenting där man brukar få mana på honom. Han började trava av sej själv men ja trodde de va för han ville hem till Costa och oroade mej inte för nåt. Sen hör ja nåt i skogen, nått som grymtde till, som en björn. Ja kännde nackhåren resa sej och hur kall och yr ja vart. Jag såg nåt i ögonvrån skymta i den täta skogen, men när ja kollde in i skogen såg ja inget. Då släppt ja på T.T. och så fort har ja aldrig galoppert! Ja va rädd att han skulle ramla eftersom de är isigt och ojämt där nu. Ja vågde inte koll bakåt och ja styrde honom ingenting, han visste att de va hem som gällde, han va ju oxå rädd.. Jag tappade stigbyglarna och höll på att åka av men fick i dom igen. Han stannde inte förren vi va på stallbacken. Då va ja anfådd och bara flåsade.. Fan, nu dröjer de bra länge till ja rider upp igen.. Så rädd har jag nog aldrig vart..

tezzie
0

Fyyyyyy f*n vad hemskt. Tur att du höll dig kvar och att ni kom hem oskadda. Gissar på att du inte rider där igen…

Men förresten, sover inte björnen nu???

*** Kärleken övervinner allt ***

lisette
0

det beror nog på att vintern är ganska mild.

bubbelbubbel
0

åh gud, jag hade nog dött !

bubbelbubbel
0

…fast ändå fräsigt att ha mött en björn..
och du ska ju vara glad att han inte älgade  efter..

Velepa
0

Ja jag får verkligen vara glad över de, pratade med en jägare som sa att björnarna mycket väl kan vara vaken nu eftersom de ä milt ute, och att björnarna kan vara agressiv och hungriga nu.

tezzie
0

#5 Tänkte precis skriva det, att dom måste vara enormt hungriga nu efter vintervilan. Detr finns ju varken fisk eller bär åt dom nu heller så då kanske häst/människa är vinter/vårens meny :(

*** Kärleken övervinner allt ***

gejsa
0

Ja dom flesta djur som sover på vintern är vakna nu tyvärr. Och ingen mat finns det åt dom. Kan bli farligt att rida ut i skogen för er. Burr vad jag skulle ha varit rädd. Stackars er!

thilda-
0

uscha!! :S

Nattali
0

dit vi ska flytta i sommar finns det björn och lo, kommer aldrig våga rida upp i begen :O läskigt att stöta på en björn..

Cattiiis
0

Jag hade typ svimmat! Fy fan vad läskigt!

elin
0

fy sjutton va otäckt! Tur du höll dig kvar!

/Elin

Kattapult
0

Fy va hemskt!! Jag hade fått full panik :S

Indylover
0

Fast nästa g¨ång du möter en björn, spring inte iväg. Det är livsfaligt, björnen är snabbare-

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Emmahpemma
0

björnen är inte snabbare än hästarna. den hänger med ett tag, men orkar inte hålla så snabb fart så lika länge som en häst.

men är man själv till fots så ska man inte springa…

gejsa
0

HaHA skulle jag möta en björn i skogen själv så nog fasiken skulle jag springa.

ssofiahedman
0

håller med gejsa, haha! jag hade aldrig vågat stanna :O

mazze
0

#13 om man rider så rider man nog banne mig därifrån fortare än kvickt. Kan ju inte gärna säga åt hästen att spela död ;)
Jag hade ju sprungit iväg själv ändå i ren panik ;)

sofiiea
0

aaa jag hade nog svimmat.. min skräck är att möta en älg, jag hade aldrig ridit ut igen:S

wewwa
0

Uhh, vad hemskt.

#18 Jag och Chessa mötte en älg för ett tag sen, vi kom på en grusväg i full fart och så stod det en älg i skogskanten, vi blev lika rädda alla tre, men det hände inte så mkt.. :P

Lindbygarden
0

Ja fyyy så hemskt hade svimmat!!

E_hjo
0

Haha, okej… Jag kan förstå om man bli rädd om man möter björn, det skulle jag med blitt kan jag säga. Men älg???? Haha, jag han nog mött älg ca 7-8 ggr eller nått och ja tycker de är kul!  :)