Jag blev bönhörd!
Det var tredje gången jag trodde jag skulle få avliva Casanova, men veterinären sade ganska snabbt efter att han sett honom i gången att jag inte behövde ha magknip idag.
Tydligen gick Cassbrass mycket bättre, ingen hälta och knäna kändes mycket bättre. Så nu ska han igång. Men spelet är inte över än, det är många test kvar… Men vi lyckades med detta steget i alla fall :)
Kram /Loa
Åh vad härligt! :D Måste ju kännas underbart! Hoppas att det fortsätter gå bra nu då.. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Va skönt! Hoppas på bra fortsättning nu :)
Gud så skönt! Håller tummarna för att det fortsätter åt rätt håll :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tack! Jag hoppas verkligen det, ska försöka ha honom som handhäst när jag rider Storm också. Så jag har lite att träna på de närmsta dagarna. Blir många hästar att rida nu, 3 st… och så letar jag efter ett halvblod också ^^
håller verkligen tummarna!! Har du köpt hbl också?
åååh så kul!!! :D
jag ska hålla alla tummar och tår att framtiden blir lika ljus! :D

Tack alla!
#5 Letar :) Provridit 20 st nu :S Men den 9:e ville jag ha men hann bli såld och den 18:e gick till veterinärbesiktning men gick inte igenom…
Men det ser ut som om jag kommer ha tre D-ponnyer att rida till hösten så det är ingen brådska med häst. Tre stycken är egentligen max.
# 7 vilken nivå tävlar du på och vem rider du för?*nyfiken*

#8 Ingen särskild hög nivå ^^ Skulle startat LA med min Pepino i våras men han fick ju avlivas… Och min andra D-ponny har ernorm kapacitet men har problem med knän och rygg… Hade det inte varit för det så hade det kanske varit SM nu :) Man vet aldrig.
Så jag har bara tävlat LB hopp och LB dressyr. D-ponnyn jag lånar ska gå LB hopp och LA dressyr är målet sen är jag för gammal. Men jag har ridit ganska många ponnyer vid det här laget så jag kan mer än jag fått möjlighet att visa, eftersom hästarna rinner ur händerna på mig :/
På min första häst är målet åtminstone 120 hopp och LA dressyr.
Jag rider för Fredrik Malm och Elisabeth Östberg, har även ridit ett par gånger för Jörgen Andersson, Carina Brinks sambo.
#9 ahaa! Ja det kommer säkert gå jätte bra för er!

jätteroligt!!!! =)
ja rida 3 st skulle jag tycka va lite smått tufft om jag får säga det själv, om man har jobb/skola oj ne då skulle man inte orka så länge. Men jätte skönt att hästen var mycket bättre 3e gången du tror han ska vara nära, e det ofta samma fel på han? Kan ju itne vara kul om en hälta späkar isf, lr om han kanske e en så där liten klanthäst som bara ska skada sig i hagen, då får man göra en hagsäkerhage :) vet en klant som skada sig 2 gg i hagen så dom gjorde en stenfri hage inte helt platt men nästan ganska trist men han var hel sen. Men hoppas att din håller sig frisk nu e så jobbigt med sjuka hästar.

Åh vad kul! Har faktist tänkt på er i dag. Och jag undrade hur det hade gått. När du inte hade skrivit tidigare i kväll trodde jag förstås att det gick åt skogen.
Skönt att det går bra ibland. :)
Hästen som står hos mig väntar fortfarande. Blir kanske i morgon som den tas bort. Tur att dom inte vet om det. Det som mest gör mig ledsen är ju hans ålder, 7 år och att dom inte ens hittat felet.

Guud va skönt Loa!!!
och #13, förstår att det är jobbigt för er allihop där. tycker ägarna kunde ta det där provet faktiskt, jag skulle aldrig kunna sova gott om nätterna om vi inte testat allt innan vi avlivade. man kan ju inte ångra sig när det är gjort :/
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#14# Jag har försökt. Vill inte tjata mer dom har jobbigt nog ändå. Dom har liksom gett upp nu konstigt nog. Det ända jag inte har frågat är om jag får köpa honom. Men det är nog försent för det nu. Vet inte ens om det sker i dag. Jättejobbigt!
Nej, jag skulle inte heller kunna sova gott om nätterna. Men hon hade hittat något om att dom tagit prov på ca 2000 hästar (friska och sjuka på annat sätt) som alltså inte hade hälta bara. Och det finns inget bevis står det att det är borelia som gör att dom får hälta som kommer och går. Så då brydde dom sig inte om att ta något prov.

Gud vad skönt, vilken lättnad =)
*** Kärleken övervinner allt ***
#15 tragiskt bara om det är borrelia som kan botas med pencillin:O(
Det är en tråd om just borrelia på ett annat forum.. avelsforumet.. mkt intressant och skrämmande läsning..
Borrelia kan tydligen "gömma" sig så smittan inte syns vid provtagningar.. Finns även människor som råkat ut för det där de inte hittat ngt på proverna men senare har det visat sig vara borrelia ändå!

#17# Jag har inte läst där men på andra ställen. Men då spelar det ju eg inte någon roll om man tar prov om det inte alltid syns?!
Men borelia är väldigt mystiskt iaf och konstigt. Och ser man det så här sent som kanske 1 år så är det inte alltid som det går att bota. Så kanske dom också tänker. Ja, jag vet inte. Vill ju inte tjata på dom heller. Men han står kvar här än iaf.
Åh, så skönt! :) Grattis!

Grattis och lycka till i fortsättningen.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Supertack alla!
#12 Nej, han har haft samma fel i tre år… men vi har aldrig hittat felet. För nån månad sen gjorde vi det, brosken började lösas upp i bakknäna och han hade ett par sprickor också så han opererades han. Medfött fel antaglingen, skönt det får då slipper jag ha dåligt samvete för att jag gjort något fel.
Haha, jag stötte på nån sån knashästen häromdagen också… som grävt en stor jäkla håla i hagen och sedan trillat i den och skadat sig (inte allvarligt) ^^
#13 Aw, vad snällt av dig :) Vad är det med den hästen? Hänger inte med i vad som hänt. Borelia?

#21# Vet inte. Dom hittar inte felet. Men har bara röntgat frambenen. Nu är tid bestämd för avlivning. I morgon fredag kl 13.30. Tänk på honom då. Han är bara 7 år gammal. :(

#22 Men usch! Har dom inte kollat upp hästen mer än så? :O Stackars liten… 7 år, har ju hela livet framför sig.

#23# Hade livet framför sig. Han är död nu. :(