Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 652 ggr
Linda
0

läs!

Linda
0

Något jag gärna vill slå i sak för, för vår framtid!

Linda
0

PUTT!

jen
0

Generad jag som röker får skämmas istället

Eve
0

Hade jag jättegärna gjort, för jag tycker verkligen inte om rökning, men mamma skulle väl döda mig med en sån telefonräkning :/..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

hjullan
0

ALDRIG I LIVET!! jag snusar. 

värt o satsa på alkohol isåfall .. det dödar fler folk.

emsems
0

måste få en cigg när jag blir negg.. varför får inte folk välja själva? ingen som såg Penn&teller bullshit om droger?? älskar dom..!

hjullan
0

håller med dig ems. helt klart.. !!

det finns ju värdare saker att satsa pengar på.. större problem. typiskt sverige att satsa på såna där grejer istället..

emsems
0

eller hur… satsa på saker som arbetslöshet, höja bidragen, se till att skolor och sjukhus går runt m.m..

Linda
0

..Ciggaretterna har förstört mkt i mitt liv..min mamma dog förtidig död pga att hennes kropp var inte stark nog bidragande faktor var de ca 2 pkt cigg, min pappa har kol, är mkt sjuk..själv började jag röka när jag var 9!!! första gången!

-Jag är glad att samhället tagit större ansvar och infört rökförbud på krogar, inte säljer till barn under 18 samt att inte styck cigg eller små paket säljs längre och det är tack vare org. som denna tror jag.

Hoppas att mina barn inte käbnner tobaks hettsen utan tar avstånd och får ett mer värdefullare liv änn många andra.

Cigg är inkörsporten till den "tuffa" världen, det vet jag med säkerhet, kan verka harmlöst..

-Dessutom kostar det multum med sjukvård för rökare i dag.

Jag kämpar med mitt beroende dagligen…

Sandra
0

Det där med att låta folk välja själva… det kan jag hålla med om till viss del. Tobak… ja, det får folk välja själva. Alkohol… ja, det får folk också välja själva.
Men de där jä**a cigaretterna! Jag får ju inte välja själv om jag vill va en passiv rökare! Det är ju cigarettrök ÖVERALLT. Jag som DESSUTOM är känslig mot röken, får stora problem! Så TÄNK er för när ni röker snälla ni… För i och med att ni röker så får förbipasserande i sig av eran "skit". DET är inte snällt anser jag!

Wiemona
0

Håller med Linda och Sandra- fick astma som liten och är helt övertygad om att mina föräldrar som storrökte då hade stor skuld i det. Jag är också glad för att rökförbud finns på alltfler ställen. Det är så j-vla nonchalant när folk står och röker precis intill en. F-n vad arg jag blir i sådana situationer. Ta sig rätten att förpesta och göra luften ohälsosam för andra för sitt eget lilla behovs skull. Så j-vla själviskt! Slutsvurit för min del nu…

[slo]
0

#6 vad är penn&teller-grejen för något? :)

Jag tänker inte heller ringa, för jag anser att dom som vill sluta med något beroende kan göra det bara dom lägger manken till. Och som sagt, satsa hellre pengar på arbetslöshet, tandvård osv.

gejsa
0

Jag började också röka tidigt. Var ca 11 år först. Men 12 år när jag började röka och dra halsbloss. Hann röka i 16 år. Jag rökte ett paket prince om dagen. Men la av tvärt när vi bestämde oss för att adoptera. Har inte tagit ett endaste bloss sedan dess. Det är nu 19 år sedan. Det känns skönt verkligen. Oftast är det bara viljan som saknas. FlörtSå kämpa på du Linda. Du om någon borde väl kunna sluta när du har föräldrar som har blivit sjuka av just rökningen.