Börjar få lite panik nu...
Fick i går reda på att ajg verkar bli ensam i vårat stall i vinter (rymmer 11 hästar)… Pia ska (troligtvis) ta ner båda sina, Fanny har lånat ut Molly på foder och Arja ska flytta till grannens stall där hästen får stå på "helpension" eftersom hon ska opereras… Vad kul! Visst Pia säger att hon ska ha en ny häst emn det vet man ju aldrig när hon hittat "hästen i sitt liv"…
Pratade med en annan stallägare på byn nyss och där får jag stå men då har dom fri tillgång på hösilage i hagen och det fixar inte Musse med anl av hans fång… Började kika på nätet om det fanns några andra stallplatser i närheten med vettigt folk och pris och inte för långt att åka och det finns inga, inga över huvud taget för att vara exakt… Har satt både mig själv och mamma (gammal räv i hästbranchen, känner alla..) i jobb för att ringa runt nu och höra sig för…
Finns ju jätte fina stallplatser närmare stan till (jag har 2,5 mil till den byn) med tillgång till ridhus osv men då kostar det så j*vla mkt att stå där samt att resorna varje dag kommer ju kosta…
Hur gör man i ett sånt här läge?? Vad skulle ni ha gjort??

Blir det för dyrt att skaffa en liten kompis och hyra in den?

Oj vilket oturligt läge, hoppas att det löser sig.
MVH Linda

Tack Linda!
Wiemona - Ja min första tanke va att låna/köpa en liten ponny som sällskap till Musse men det blir ju då dubbla stallhyror. Dock äter ju inte en liten så mkt men den ska verkas oxå och veterinär osv. Samt att jag då kommer få ta alla in och utsläpp själv, har tyvärr inte tillgång till någon lösdrift… Skulle kunna bygga en i stallet så att dom kan gå ute när vädret tillåter det men tror inte riktigt stallägaren är så förtjust i det…

Men där dom har fri tillgång till hösilage då? jag menar kan dom inte göra en hage till åt dig? Alla hästar kanske inte pallar med fri tillgång. En del blir ju smällfeta pga det.

Jo jag hoppas det, ska åka upp och prata mer med henne. Samtidigt vill jag ju att Musse får sällskap i hagen och att han där har fritillgång till halm för värmens skull… Svårt att stå kollektivt!!

Eller också kan dom väl ta en häst på förmiddagen som har fri tillgång och sedan byta en häst. Så att din häst alltid har en kompis fast olika på fm och em.
Allt går bara viljan finns. Fast å ena sidan kanske inte någon är där till lunchen eftersom dom har fri tillgång. Jag menar ingen kanske kommer och matar då som vi gör. Lite krångligt men det går iaf. 

Jo allt går, beror bara på hur mkt stallägaren vill "tjorva" som hon säkert kallar det…
Vill ha eget stall här hemma på gården nu *jag vill, jag vill jag, VILL!!*