Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 984 ggr
LinneaG
0

Ridning 12/7 *bilder*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var nyss i stallet och red lite på gräsängen. Fick med mig min syster som tog lite kort.
Vi tränade mest på övergångar idag, därför det inte är så många bilder med någon fin form på :P

Värmer upp i trav

LinneaG
0

Sen fattade vi galopp från stillastående, var lite bråk i början.

LinneaG
0

Galopp

LinneaG
0

Mer galopp, vattnet i bakgrunden.

LinneaG
0

En sista galopp

LinneaG
0

Troyas huvud

LinneaG
0

Sen var vi klara för idag.

Marija
0

Fina bilder, ni är fina tsm =)

Hur hög är hon i mankhöjd?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

E_hjo
0

Vad fint! Hon har jättefint huvud! =)
Lite svullen om magen bara. Men jag ska inte säga ngt.  ;) ^^

LinneaG
0

#7 - Hon är runt 170 i manken.

#8 - Ja, gud ja! Hon är riktigt tjock :P

jn84
0

#5 Shit, den som rider där är ju gaaalen! Rida med uppkavlade ridbyxor?! Jag skulle hellre dö ^^

Själv kör jag med ridbyxor och chaps för att slippa bli nypt i fläsket. Fast det är klart, saknar man fläsk så har man kanske inte problemet? ;)

Fina bilder!

Står dom på bete vid Lastberget nu?

LinneaG
0

#10 - Hehe, jo det är syrran som rider så, hon hade inte tänkt rida från början :P

De står vid Lastberget nu :)

jn84
0

Jag fattar inte var vid Lastberget? Cyklade förbi där nere förra helgen och då såg jag bara kallblod längs asfaltvägen. Står de längre ner? Eller var de kanske inte släppta på betet förra helgen?

LinneaG
0

#12 - de står borta vid kursgården, det är ju den som är Lastberget. Kallbloden står i Hagalund :)
Du får cykla till kursgården och in på parkeringen, sen står hästarna bakom själva huset ner mot vattnet.

Victoriaa
0

Härliga bilder!
Ett tips jag fick från min tränare är att rygga några steg, sen fatta galopp, de är jätte bra för då springer inte hästen iväg i galoppen och man får en lugnt, samlad galopp direkt, se till att ha kontakt med munnen oxå. (vet inte om troya gör de men bara ett litet tips) =)

LinneaG
0

#14 - Hon ryggar av sig själv ibörjan, backar några steg och sen fattar galopp. Hon har nästan alltid en lugn och sansad galopp, sticker aldrig iväg okontrollerat :)

Lizzan
0

Fina bilder :)

Victoriaa
0

#15 okej, va bra =) jag red en häst förut som va jätte jobbig som bara sprang in i galoppen och vill inte jobba alls, så då fick jag det tipset och det funkade jätte bra!