Björn slog häst
Jag kann förstå Helen och filjens känslor. Att måste avliva ett djur är i sig svårt att hålla ut med. Men vad tror ni. Tror ni som Helen att det är björn eller tror ni detta är ett påhitt?
Får hon ärsätning i millionklass
Usch, vad hemskt :( Man kan ju hoppas att det var en björn och ingen människa.. De har visst börjat knivhugga hästar i mina trakter nu också :'(

Finner inga ord för hur ledsamt detta måste vara för dom.
Men björn?? nej. Vill tro att skadorna suttit högre upp på kroppen om en björn slagit den. Tydligen var staketet intakt? den el dom andra hästarna i hagen hade väl flytt i panik om en björn närmat sig? Tror snarare det är en hund. el hemska tanke en människa som INTE har något livsberättigande.
Marsvin 4-ever
.
Jag tror inte heller på björn.. Som sagt skulle de vart högre upp skadorna och en häst är typ 20 ggr snabbare än en björn….
Varför får den stackars hästen stå i samma hage och se sin döda kompis (Bilden)?

#3 Det ser nog lite makabert ut att den döda hästen ligger kvar.
Men det är helt rätt. Även djur måste få sörja och förstå att kompisen är borta. Mycket viktigt särskilt om ett sto förlorar sitt föl. Djuren behöver denna tid för att förstå att kompisen gått hädan.
Marsvin 4-ever
.
Frågan är om den faktiskt blev riven eller bröt benet när den blev skrämd. För om den råkade trampa fel när den flydde som tror jag att det är fullt möjligt att det är björn som varit framme, men det finns ju även många andra möjligheter till vad som hänt.
Jag tror i alla fall att björnen inte var ute efter att döda hästen, om det nu var björn, eftersom djur i en hage är ett rätt lätt byte, särskilt om det blivit skadat.
Oavsett vilket är det väldigt synd om ägaren.

Naee…. Tror inte på björn jag heller.
Tycker att det är så sjukt tråkigt när allt dåligt som sånt här skylls på våra rovdjur. Det får ju bara männsiskor att hata björn/varg ännu mer vilket leder till att mer djur skjuts…. :(