Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 8737 ggr
pinoccio_03
8

Sy egna häst saker?

Är det någon här som brukar sy egna häst saker? Kanske man kan byta tip och mallar??

[slo]
0

Jag roar mig ibland med att pyssla ihop små indianinspirerade smycken: pärlor, läder och fjädrar :)

m'Lady C
1

Hej!

jag syr allt från reflexband till benen till schabrak, föltäcken mm. Bara för att jag tycker det är roligt.

Eftersom min häst är korsning shire/ardenner misstänker jag även att jag kommer få lära mig sy i läder för att tillverka grimmor, träns mm åt honom.

hjullan
0

#2. du kan använda en sån här som grimma till honom dragsele ::P:P

m'Lady C
1

#3 Jo, en sån som man kan ställa både i nos nacke o överallt :) De kostar ju en del o sen är det ju litet prestigen att bygga/sy/tillverka sina hästgrejor själv….

Dock ska jag itne bygga en vagn själv till honom när han ska köras in! :D

hjullan
0

he he. jo, jag har aldrig fått för mig att sy hästgrejer, vet inte hur jag ska göra. men syr ofta in mina egna kläder. det är kul!

Faxlin
0

Jag brukar inte sy mina egna hästgrejer. Men vart tvungen att akut sy ihop ett fleece täcke till shettisen förrut ;-)
Det vart hellre än bra kan jag säga. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sandra
0

Sy? Är det nåt nytt påfund eller? Nåt ätbart? Näää… sånt håller jag inte på med =)

Hipstercia
2

Jag skulle gärna sy egna hästgrejer men har inga mallar som ju kan vara bra att ha Glad

SarahPeace
2

jag försökte GÖRA en repgrimma engång, slutade att allt trasslade i hop sig:P , men visa har gjjort fina schabrack på sysjölden:P

emsems
0

har sytt eget täcke och vojlock, men det blir inte så mycket billigare än att köpa, så det känns onödigt..

tidigare då jag hade sponsor till hopptävlingar så fick jag sy endel för aee se till att loggan blev bra. fick sy ett täcke till loggan, då det inte gick sätta fast på ett bra sätt på köpes..

men som sagt, typ lika billigt att köpa..

MiaMaria
0

Syr endast ihop revor osv, lämnar hellre bort det om det ska sys mkt så det blir ordentligt gjort. Fast hade faktiskt en dust med symaskinen idag, sydde stolsöverdrag till stolen en av katterna jämt ligger på, riktigt duktig emellanåt Flört

Sehvrin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min syster brukar sy lite saker till våra shettisar (dvs, hon syr och jag hjälper till med vad jag kan) bla så har vi sytt ett antal körschabrak, reflexer (de man köper passar ju inte shettisar) ett körtäcke och lite annat smått. Det finaste materialet vi använt var nog ett ylle/bomull tyg i kombination med thai-siden ^^' (körtäcket och ett schabrak, det var rea på de tygerna =)

(schabraken syns inte så bra på bilden, men det är ett par av de vi sytt)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

__iE
0

jag har nog bara gjort nosludd, elr vad heter dt eg ?

skulle gjort ett schabrak men jag gjorde en klänning till mig själv istället xD

E_hjo
0

Har också sytt nosludd! =)

__iE
0

haha, dt är ju såå svårt ;)

E_hjo
0

Aaaa jääättesvårt! hehe

__iE
0

visst äre ;) ^^

Kratern
0

Det var länge sedan nu, men jag har sytt mest i läder. Travselar, grimmor m.m.

Har också sytt täcken och vojlockar (i tyg) Glad

ThereseW
0

Jag har sytt täcken & vojlockar/schabrak förr, men det var bara när jag var liten som jag själv använde dom, innan jag kom på att de inte var de vackraste av skapelser alltså :P

Men nosludd gör jag :) Gosiga, mysiga luddar till både grimma & träns. Himla fiffigt med reflex på också.

CBA
0

Jag skulle vilja kunna sy i läder :o)

I framtiden när jag ska ut och visa min bebbis så ska han ha en tunn tunn utställningsgrimma på sig (ser mest ut som rundsydda snören i tjocklek). Det går att köpa färdiga med plastremmar eller läder men då kostar det närmre 2000 så då tjänner jag att det svider mindre i börsen om jag gör en egen.

Så det är väl bara att kolla upp vad ABF har för kurser :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

SarahPeace
0

Nossludd ha jag gjort :P ,  sen gjorde jag "nossludd" som  ja har sytt på en liten tunn lång reflex bit .  trär igenom nossludden i halsbandet till våran hund dango ;D  mjukt o skönt : ) fast ja använder det inte på sommaren när det är varmt;) haha, har gjort en massa i flecce och "ludd" ;D , enkelt och andvändninsbar:P hiih, fast nu gör jag ett Linne till meey själv på syslöjden;D

lisette
0

det enda jag har sytt det var en bettvärmare… såg beskrivning i min häst. men det funkade inte, bettet var lika kallt som alltid… :D