Tips på behandling?
Vet att det finns många trådar om liknande osv. men jag tänkte kolla i all fall. Det är såhär att min foderhäst har ganska mycket gallor o efter tester med att dra ner på motion o ändrat foder o ingen skillnad så kan jag tro att det har med åldern att göra. För att hålla ner svullnaden har jag använt arnika våtvarmt omslag under natten o hon blir jättefin i benen. Men grejen är att jag egentligen inte vill linda benen. Har ni förslag på behandling?! Liniment o liknade eller nåt man kan använda under ridning?!

Rayhan blir också väldigt lätt gallig. Jag lägger på isbalsam på benen efter varje ridpass (inte om vi bara har tagit det lugnt) och har märkt att det har hjälpt. Att linda benen under natten funkar också (back on track-paddar rekomenderar alla, men det har vi aldrig provat, har funkat bra med vanliga fleecebandage), men det ville du ju inte göra.
När vi var inne på Ultuna med honom pga hans hälta för drygt en vecka sedan, frågade vi veterinären om gallorna också, och han sa att man egentligen inte behöver göra så mycket, eftersom att de egentligen inte är farliga.