Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 297 ggr
Jentuss
0

jag är ny här....

Hej allesammans här;)

Jag är ny här, hoppas jaag kan få svar ändå!

Min häst bara VÄGRAR att trava, vad jag än gör så vi har inte fått  nån trav på en vecka nu, för det haar bara blivit värre. förut kunde man liksom tvinga henne. har nåon nått tips på hur man får bukt på det, eller varför hon gör så?För hon är VERKLIGEN inte seg….

krram på er!!

Kiara
0

Går hon från skritt till galopp?

Jag behöver nog fler ledtrådar för att kunna svara. Hur gammal är hon, vad kan hon för övrigt, vad är det för ras, hur länga har problemet varat, hur länge har du haft henne, har du andra problem med henne?

Linda
0

Hej

Kanske hon har ont checka utrustning och häst och rådfråga din veterinär om det är så att ni har komunikations problem vill jag råda dig kontakta en tränare.

Lycka till/Linda

Eve
0

Trav är den mest påfrestande gångarten för benen. Galopperar hon som hon ska? Hon kanske har ont någonstans, i senorna eller så.. Gäller det kommunikationen, kontakta tränare och läs och genomför lite NH.. Travar hon närt du tränar från marken? Longera henne och se om hon verkar ha ont i benen och känn igenom benen och ryggen noggrant innan och efter ridning..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Jentuss
0

Tack för svaren!

Nu har jag provat att longera, och då fungerar traven utmärkt, och jag har provat att  trava barbacka, vilket också gick!! Det måste ha med sadeln att göra..

Tack igen!!

Linda
0

Hej

Ta ut en sadelutprovare och checka sadeln och kanske lämna in den gamla som inbytes sadel, jag lovar det är värt att satsa på en riktig sadel.

Lycka till/Linda