Medryttare
Nu har jag varit och provridit medryttarhästen och allt stämde perfekt. Hästen heter Elmonino och är ett femårigt svenskt halvblod, pigg och glad och i superkondis.
I stallet ska det stå ytterliggare fyra hästar till hösten. Mirella som är ett 11-årigt svensk halvblod och mamma till Elmonino (som jag också får rida eftersom Elmonino kanske ska säljas), Mirellas nyfödda föl, en shettis som heter Rita och den sista boxen ska hyras ut.
Är verkligen jätteglad nu, Evita verkar bli lätt att sälja till ett bra hem och nu har jag dessutom en underbar medryttarhäst att greja med fyra dagar i veckan (och behöver bara betala halva skoningen).
vad kul, jätte snällt att du bara behöver betala halva skoningen, det är ju ingen ting ;)
Precis, jag tyckte det var väldigt billigt =) dessutom känns det bra att jag känner ägaren till hästarna sedan tidigare och att det bara tar tio minuter att cykla dit är ju inte heller så negativt. Nu under sommaren får jag dessutom rida nästan varje dag om jag vill =)
Vad kul att det blev bra. :)
Har dom tittat på Evita ännu? Hur blir det med Niko då?, såg annons på henne med.
#2- det låter ju helt perfekt :D