ridskola
haha nu har jag anmält mig till ridskola!
eftersom att jag pga skadan inte kan rida så ofta/länge/mycket så har jag nu anmält mig till ridskolan. längesedan!! så nu ska jag bli elev till en av mina Medarbetare! haha känns svinkul! faktiskt! (blir väl dock less på träna olika hästar jämt, och inte sååå fina hästar heller, men det blir nog bra)

Hoppas att det blir bra för dig! Vad har du för skada?
wiplash

är det en skada typ i nacken ?? 
ja, föll av hästen och skadade nacke och rygg, blev inflamation som spred sig och nu är det från nacke ner till svanskotan och ut i revbenen.. typ. det gör ont, man blir svag, trött, stel, och armar och ben domnar bort ibalnd..aaaaasdrygt…
så jag hoppas alla använder säkerhetsväst?? =)

#4 Skulle säkerhetsväst kunnat hindra din skada? Isf går jag och köper en nu!
Det låter inte alls trevligt det du har, hoppas du snart blir frisk från det!
Jag ska köpa mig en säkerhetsväst imorrn, har inte riddit med väst på nästan 2 år! :O
/Elin
#5 då är det bäst att du kilar till affären nu! nja, man blir väl inte direkt frisk från en wiplash. har då haft i 1 år, och bara blivit värre.
#6 ja gör det du! se till att hitta en som sitter perfekt, annars stör man sig på den och använder den inte ändå. jag hade ju en vid fallet, men den låg i skåpet. där gör den ju mycket..! haha

ems - har du hört om operationen i USA?

Usch vad hemsk , ,, tur så andvänder jag alltid säkerhetes väst :D hihi ,
Wiplash … hmm .. kan tänka mig att det har min mamma , hon fick det för vi kråka med en bil (bilen körde rätt in i oss på sidan fram typ) , jag var liten, och ja o min brosa satt i baksäte, och mamma o pappa fram.. när mamma såg att "nu smäller "det , så tittade hon på mej o min brorsa (hon kanske trode vi skulle dö lr nått sånt, ve tinte riktigt .. ) o då genom att hon tidde bak så fick hon den dära skadaan i nacken … mamma kan inte titta "långt" på sidan (asså vrida huvudet mkt) och hon kan inte titta rätt upp… och om hon bara RAMMLAR så kan hon få "diskbrok" (vet inte hur det stvas) , Så defför får hon inte rida(hon haadde egen häst i min ålder…) , och på vintern när det är halt får hon gå skit föriktigt … , ska fråga mamma sen om det är det hon har ..
ja jag kan inte heller titta åt sidorna eller upp eller ner.
jo jag har hört om operationen, och den har nu åxå kommit till södra sverige. jag tror dock att jag är rätt långt ner på listan för att få den, efterom att jag dels haft den bara ett år, och jag kan tänka mig att andra har betydligt värre… men om ett par år kanske!

Min äldsta brorsa har haft det i ca. 4 år. Han ska på en undersökning där de kollar om operationen skulle hjälpa honom.
Men operationen är väl inte gratis? I USA kosta den 100 000 kr

Usch , måste tvinga mamma köpa en säkerhetsväst åt mej .. Fast jag behöver nog inte tvinga ..
Jag har köpt väst idag!!
/Elin
elin! BRA!!
vad roligt,vilken ridskola har du anmelt dig till kan de vara farsta eller agestaridskola.hoppas det gor bra
Själv andvänder jag ALLTID väst vid hoppning och uteridning, dock ej vid dressyr. =)

http://sdsmedia.sydsvenskan.se/archive/00137/vastar_137861a.jpg
:) Lite intressant om nivån på säkerhets västar :(

EmmaL: Vad tråkigt med skadan :(. Min ena ridlärare har också samma typ av skada, men jag vet inte direkt hur mycket den har påverkat henne. Men lycka till på ridskolan iaf! :)