Olycka
Hände just en ridolycka här i samhället. Tjejen skulle rida hem från en hoppträning och hästen blev skrämd av en lastbil. Hon fastnade mellan hästen och ett staket och blev trampad i magen. På nåt sätt hamnade hon sen 2 m innanför staketet på en trädgård.
Hon är just nu på väg i ambulans till sjukhuset. hoppas på att få reda på hur det går sen. hon har haft häst i vårat stall för ca 1-2 år sen
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Oj :O Vad hemskt! Hoppas det går bra!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Oj, hoppas verkligen att det går bra med henne!
*** Kärleken övervinner allt ***

Hon verkade ha riktigt ont, vet inte om det "bara" är brutna revben eller nåt värre…
Nej men usch va hemskt:o( Lastbilar brukar ju vara rätt skrämande för pållarna, framförallt när de puffar och fiser..

Ja, detta var en 5 år gammal hingst dessutom…
#5 ok… annars är min erfarenhet att just hingstar är ngt mindre lättskrämda

Inte denna iaf… han blev ju rädd för lastbilen, och sen för henne när hon hängde under magen så han galopperade på henne några meter….

är vägen vanligtvis hårt trafikerad eller tungt trafikerad? Var hon ensam ute? Jag hade inte vågat ge mig ut på en femåring ensam om det var en hårt och/eller tungt trafikerad väg.
Synd om tjejen är det i vilket fall som.

Vilken tur att hästen inte hoppade ut framför lastbilen 

Usch =/ Hoppas hon blir bra
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Någon som hört något hur det gick för henne ?
Usch, hoppas det går bra!!

#8 ej hårt trafikerad väg, (kommer knappt en enda bil nånsin), ej ensam. skulle bara gå på den vägen ca 100m.
Två brutna revben och en pungterad lunga blev det
#13 usch stackars tjej! Tur ändå att hon klarade sig så bra ändå!

AJ
gud vad otäckt!