Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 509 ggr
Sandra
0

Räddningsaktion

Läste en artikel i Enköpingsposten om en häst som hamnat i diket i sin hage.
Stoet satt fast i diket i nästan två timmar. Räddningstjänsten fick efter mycket om och men runt lyftbanden under magen på henne o drog upp henne från gyttjan. Under hela tiden var hästen lugn och när de väl fick loss henne så låg hon på marken rejält medtagen och uttröttad.

Tänk vad olyckligt det kan bli ibland. Hon hade en kompis i hagen också. Den hästen stod vid hennes sida hela tiden verkar det som för på alla bilder ser man den. Verkar inte som om stoet fått skador mer än sträckning och stelhet.

kemikal
0

Låter hemskt. Ibland ser man sådana saker på Animal Planet, och det är alltid lika nervöst, och man blir lika lättad varje gång man får se hästen resa sig och stå på egna ben efteråt.

zimba92
0

Håller med dej kemikal, har precis samma känslor som du när jag ser sånt och läser såna artiklar.

Sandra
0

Det va inte så jättehemska bilder i tidningen, men jag har också sett reportage av såna reäddningsaktioner. Det är hemskt att se. Man sitter som på nålar innan de räddat djuret. Sen tycker jag det är lite gulligt att stora starka brandmän kan börja gråta när de räddat det som ska räddas =)

zimba92
0

#3 japp det gör man

kemikal
0

Ja precis, att de som ser så mycket i sitt jobb kan bli så rörda… Då vet man att det kanske finns hopp för människan ändå :)

[slo]
0

Jag tror att man som brandman, bland annat, måste ha nära till sina känslor för att alltid ge 100% när det gäller liv eller död. Och tur är väl det :)

zimba92
0

#6 Tror ja med, men samtidigt måste dom vara väldigt starka psykiskt också för att klara av sitt jobb.