Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1102 ggr
Eve
0

Motion

Hur ser era motionsvanor ut, förutom ridningen? Ni kanske cyklar, åker inlines, går promenader, ute och springer, gymmar etc…

Hur motionerar ni för att hålla er i form?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Maja
0

Hmm.. Jag är oftast ute 1 1/2 - 2 timmar per dag - springer och går, beroende på underlaget (har väl inte det allra bästa underlaget här..), cyklar på motionscykel, springer (förutom själv) med min hund ibland.. Hmm.. Simmar ibland.. Ehh.. Lite sånt.. ;)

Eve
0

tämk om jag hade den orken.. haha.. Själv cyklar jag och går, ska även börja åka inlines. Simma kan jag inte göra pga allergi :/ Springa kan jag inte göra pga dåliga knän :/

Sandra
0

Eh… jag jobbar ju. Är inte det tillräcklig motion? Jag har fysiskt krävande jobb så där får man väl en del träning (även om man inte ska se det som träning). Annars så cyklar o går jag mest. Inlines när jag får lust också… hinner inte med så mycket annat.

SarahPeace
0

Springer, lr går väldigt långa promenader, : ] Med Hunden då ;}  , o ja promenerar/cyklar till skolbussen varje dag det är skola:P) ihihi

lisette
0

hmm motion? *plöffs plöffs*

Sussi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förr höll jag till i gymmet men det blev för dyrt i längden så jag skaffa ett eget ;) Åker då och då till gym för att spinna dock, älskar att spinna.

Boxar gör jag med.

Förr motionerade jag regelbundet också men nuförtiden går jag bara ut med hundarna.

ThereseW
0

Går ju med hundarna varje dag, hur många timmar är lite olika. Sen springer/joggar jag några ggr i veckan, och tränar styrka ett par ggr/vecka också om jag hinner. Det är lite olika hur mycket tid man har över.

gejsa
0

Motionera??? Räcker det inte med att rida och mocka??

wewwa
0

Säger som #5 och #8 hahaha. Okej, jag går till skolbussen fram o tebax (2 km). Sen brukar jag cykla ibland. Har cykeldator, så då brukar jag försöka cykla lite längre varje gång, eller så gör jag det på tid… ; )

gejsa
0

Cykeldator!!! Vad är det?

Eve
0

Jag måste motionera, om jag sitter still en hel dag får jag hur dåligt samvete som helst!

wewwa
0

Den mäter hur långt man cyklar o hastighet.

Sussi
0

#11 Usch ja, känner igen det där, nog för att man aldrig är helt stilla med två hästar men men. Därför gillar jag regniga, stormiga höstdagar ibland så man kan skylla sin lathet på dom ;) Fast usch, jag har ändå mitt home made gym här då :(

Eve
0

Sussi - haha, att alltid vara förberedd är inte alltid så kul, då har man inget att skylla på :P

CBA
0

Förrutom ridningen som ibland kan vara krävande så har jag börjat tömköra mer lite med anledningen att då får även jag röra på mig. Jag utnyttjar hela ängen i alla gångarterna när jag tömkör och då får även jag gå fort alt. springa med för att hålla samma tempo.

Sen har jag precis upptäckt hur roligt det är med inlines. Maken och jag åker inlines, stora sonen cyklar och lillen sitter i sin vagn som hans pappa har meckat dit handbromsar på :o) Till vintern blir det skridskoköp för min del…riktiga hockeygriller inga fjamsiga vita prinsessgriller *he he*

Sen har jag en 18 månaders liten kille med energi som skulle kunna försörja en mindre stad med el, så det blir en del spring efter honom *skratt*

Inte bara motionen förbättras, jag har under de 3 veckorna jag haft mina inlines tappat 3 kg i vikt *tjohooo* Det är så dags nu när badsässongen är över :o/

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Sandra
0

#15 Bättre sent än aldrig… =)

Struten
0

nu under sommarn har ja typ inte gjort nått men tidigare har ja spelat fotboll men slutade för att de var tråkit sen har ja simmat åxå o  vintras spelat hocky me ett par gubbar:P så i vinter blir de väll hocky igen..de är kul o bra motion även om man hamnar på rumpa rätt ofta för att dom man spelar mot är lite större:P sen ha ja åkt inlines några ggr i sommar men funbderar på o börja träna lite mer igen nu till hösten:P

CBA
0

#16  Att gå ner i vikt menar du ;o) ;o)

Skämt å sido….det är ju jätte roligt med inlines. Jag har aldrig gillat att åka skridskor men mycket har väl att göra med bristande intresse oxå. Min första kontakt med inlines, eller rullskridskor som de hette då (fyra hjul under en sko) slutade med en nästan utslagen framtand och hål i underläppen.

Jag trodde att jag skulle vara totalt kass på att åka inlines, men jag förvånade både mig och maken *he he*

emsems
0

inget alls… tycker 1,5 timme om dagen i ridningen räcker.. nu när jag sålt hästen skulle jag gärna rida mer eller träna, men jag arar inte rikigt av det.. leva ett "vanligt" liv är mycket nog just nu

lisette
0

#15 när jag tömkörde travaren jag hade på foder så försökte jag hänga med när hon travade, gick inte så himla bra… hur lyckas du i galopp?

Älskar_hästar
0

Joggar på kvällarna , förutom de dagarna jag rider på kvällarna .

E_hjo
0

Går upp å ner från hagen! Räknas det? Oskyldig Hahaha

Älskar_hästar
0

#22 Hahah ! :D

lisette
0

#22 hade varit fusk om du ridit… :D

wewwa
0

Igår cyklade jag faktist ca 6,5 km, sen gick jag en sväng med hästen. ; )

E_hjo
0

#24 Hmm.. De gör ja faktiskt ibland! hihi

mazze
0

Har ju bil så vaddå?Generad Ska man röra sig oxå?

Rör mig en hel del på jobbet, blir lite styrketräning emellanåt oxå (jobbet).

horspawer
0

jag springer igång moppen =) eller cyklar till stallet !!

Sandra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18 Visst är det kul?! Älskar att åka inlines. Tog faktiskt ut mammas o pappas hund igår för att åka inlines med henne. Men sen slog det mig.. en gammal terrier på 12 år o alldeles för korta ben kanske inte är det ultimata? Men vi kom en liten bit ändå… även om det gick väldigt långsamt =)

Men det är tråkigt att åka själv tycker jag. Finns inte så många i min umgängeskrets som tycker det är kul. De vill hellre sitta hemma o äta mat o bara jäsa i soffan…

Eve
0

sandra - trist :/.. jag och en kompis till mig är ute och åker :) hoppas att du fortsätter med det, det som är så himla bra träning..

[slo]
0

Hm, nej… Jag säger som mazze, jag har bil :P Äger faktiskt en cykel också, som det varit punka på i 2-3 år nu eller nåt :) Men jag slappar med rätta, rycker in i lumpen 30 oktober, så då lär jag få igen för att jag inte motionerat mer än ridningen på några år…

Sehvrin
0

Här i Linköping är cykeln mitt främsta transportmedel, så det blir ju rätt mkt cyklande (om än bara korta stunder åt gången) Sen ska jag förmodligen ta och börja på kendo nu i höst och om jag tycker det är kul kommer jag nog träna 2ggr i veckan (när jag kan)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Lyrik
0

Jag går ut med hunden. Kommer att cykla/moppa till stallet i höst. ca 2,5 km enkel resa. Kan gå dit om det är dålig väder och i vinter. Går även buss =)

lisette
0

#31 ridning är ju jättebra motion!

[slo]
0

#34 jo men om du läser vad tråden handlar om så står det förutom ridning :D

jen
0

städa,diska,greja i trädgården…. Det är bra motion Flört

nåt annat orkar jag inte göra. jag gillade att cykla förut, men det kan jag inte längre tyvärr för då gör det så in i bängen ont senare…

CBA
0

Lisette- Hon har så väldigt kort och fin trav och galopp så det är inga problem, mao det går lååångsamt :o)

I traven joggar jag bakom och i galoppen galopperar jag med strax bakom (lägger man lite volter då och då så blir det inte så ansträngande).

lisette
0

#35 blä på dig ;)

#37 om man kunde ha sån tur själv. :D

hjullan
0

mig kommer ni aldrig se på cykel. jag motionerar ALDRIG för motionens skull, men jag är ju en damp-unge så det blir rätt mkt spring om dagarna ändå.

PimTheGreat
0

Jag gör inget vid sidan om Pim, tycker det räcker gott och väl. Helt slut när jag kommer från stallet. Jag varierar ju ridning med tömkörning och longering. Rör mig ganska mkt ändå utan att ha annan motion…

__iE
0

jag cyklar till bussen (ca 2.5 km) alltså sammanlagt 5 km ;D
sen så har den skolan jag börjar på vääääldigt många o mkt trappor, sen idag har vi varit ute på stan o gått i ca 2 timmar.. ^^

Eve
0

haha, ja, shoppingmotionerar gör jag också mycket och gärna ^^

Sandra
0

#30 Jo, jag lär nog fortsätta. Har ju åkt.. hmm… vet inte hur många år nu. Men det blir tyvärr inte regelbundet eftersom det är så sabla tråkigt ensam! Sen har jag aldrig lyckats åka genom snön heller… =)

__iE
0

#42 joo jag me :b

fast nu gic vi där o kollade upp företag, ska göra een företagskatalog ^^
men jag o en till kollade lite i affärer också :)