Ramla av!
Hejsan alla! I tisdags [Den 11/03-08] Ramlade jag av, eller snarare blev avkastad. Det var inte speciellt kul!
Så gick de till:
En ponny som Heter Carro skulle jag rida. När jag kom till vänstra långsidan på traven sa min ridlärare att jag skulle fatta galopp. Jag sparkade henne lite löst i sidorna men hon blev rädd för något och rusade i full fart över ridbanan! Hon skuttade och hade sig som en rodeohäst och jag var ju ingen cowboy så jag ropade de högsta jag kunde: "Carr…" Sen var de kört. Jag flög i marken med huvet före. Slog i ryggen först sen huvet sen slog rumpan i och västen slog i svanskotan och jag skrek och grinade som om nån hade stuckit en kniv i ryggen på mig! Men jag har ju världens bästa ridlärare som är snyggast i världen, hon kom springande och kramade om mig och kramade mej. Så nu undrar jag: Hur många ggr ha NI ramlat av och hur gick de till? :-)
liebe kann manchmal sehr weh tun

Surt, hoppas att det gick över snabbt. Men varför sparkade du hästen i sidan, skulle inte jag heller uppskatta..
Har aldrig räknat hur många gånger jag ramlat av

ojoj, de vet jag inte men tresiffrigt är det iaf
Oj, det ska man inte tala om, tårta skulle jag bjudit på MÅNGA ggr. Vi skulle kunna äta tårta i 3-4 månader om man ska säga så XD
Har ramlat av endast några gånger.. har lärt mig hålla mig kvar på hästryggen efter att ha ridit ett riktigt envist och busigt sto i några år.. :P Hon satte av i full galopp direkt som hon fick tråkigt, hoppade över cavalettin och fick sina fnatt ibland.
Men de ggr som jag har trillat av har det nog mest varit för att jag inte hade ridit så länge då :P En gång var det när ett sto som jag red vägrade fatta galopp (hon brukade passa elr trava jättefort ist.) och hon hoppade långt åt sidan helt plötsligt så jag flög av =P
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag har väl ramlat av sisådär 3-5 ggr tror jag, senast i lördags då
jag skulle skritta av hästarna i skogen tillsammans med min
syster. Hon rider en shettis så för att hänga med lite så travade
hon litelite. Men hon fick inte stopp på hästen så hon springer ju förbi mig och iväg. Där sitter jag på en häst som blir piggare och
tillslut reser sig. :O Så jag ramlade av åt sidan, inget allvarligt,
bara "lite" ont i ryggen och stel i armen och nacken. Men det
börjar gå över nu. ^^
oj! hr slutat att räkna på hur många gånnger :) efter 18 år är det ett par gånger :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

hmm, har ingen koll längre. försökte hålla räkning förut, men tappade den efter ett tag, men runt ett 30-tal gånger kanske, eller runt däromkring. bara en gång på nuvarande pållen (haft honom i ett och ett halvt år), än så länge iaf ;)

Finns några gånger som jag minns med smärta.
En gång för 17 år sen gick jag omkull med min b-ponny på en liten skogsstig. Vi blev båda chockade och rädda, men ingen som blev allvarligt skadad. Kunde rida hem igen.
Sen hände inget allvarligt förrän jag flög av ordentligt och skadade en rad muskler i ryggen för fyra år sen. Efter två månader fick naprapaten ordning på det igen.
Tre veckor efter naprapatbesöket satt jag upp i sadeln och skulle försiktigt börja rida i skritt igen, då hästen blev skrämd av en överraskad fågel och skyggade lätt. Jag trillade av och slog i nacken, som jag ännu inte fått ordning på.
Men efter att ha hållt på med hästar dagligen sedan 1989 så är det konstigt att det inte hänt värre olyckor, men jag har nog alltid haft ett högt säkerhetstänk.
Jag har ramlat av 64 ggr, (aldrig använt väst, kmr inte göra heller), och jag har aldrig skadat mig :) Tycker det är ganska kul att flyga av faktiskt, galen som man är :P
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Kanske 50 gånger…
Ca 15 gånger ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
jag har tappat räkningen ;)

På tok för många gånger. Jag flög av varannan dag ungefär på min första häst, Harry. Hade dock problem med balansen när jag växte, jag trillade jämnt. Detta har dock bättrats, och jag brukar verkligen inte trilla av, trots alla olydiga unghästar vi rider in.
Flög en gång i höstas, en ponny som reste sig när jag hoppade upp och nockade mig, och vi gick omkull.
Sen har det vart lugnt fram till i fredags. 5-åringen ställer sig plötsligt, efterföljt av någon snurr och bocksprång och jag flyger all världens väg och landar baklänges med en snärt i huvudet. Så nu har jag vart hemma från jobb fyra dagar med hjärnskakning och en lättare whip-lash. Vart på akuten i fredags då jag hade svårt att prata och se ordentligt, dessutom spydde jag som en kalv så jag hade inte så mycket att säga till om. ;) Fick väldigt mycket bannor från läkaren att jag hade kört bil hem ifrån stallet. Haha, det reflekterade inte ens jag över, trots att det var svårt att urskilja vägbana och trottoar. Jag var bara inställd på att komma hem. Lustigt hur hjärnan fungerar..

#13 nästa gång du träffar madde, fråga henne hur det var att trilla av calippo! ;)
hon hoppade upp på honom i hagen. utan grimma, träns sadel eller hjälm. sen blev hna rädd för ngt och hoppade till. hon flög baklänges och slog huvudet. hon fick hjärnskakning och bölade så in i. hon tappade minnet med… lite obehagligt faktiskt.

#14 Men jösses! Hon lär aldrig komma på den tanken igen i alla fall. ;)

nej verkligen inte… :D

aj jag kan nästan känna smärtan i ryggen själv. Var med om något liknande med vår häst en gång, jag hade nyss fattat galopp och hästen blev rädd för något men allting gick så fort. turligt nog hade jag att jag landade på en höjdhoppningsmadrass (vi bor i en liten by och fick ha vår grusplan där man tidigare spelade fotboll som ridplan), men jag fick väldigt ont i ryggen för det av smällen. Sen har jag också varit med om liknande rodeo med vår häst men den gången höll jag mig på hästryggen. jag blev så arg att jag klamrade fasst mig det bästa jag kunde och ropade med hästen, det var precis som hon skulle fatta att den här gången blir jag inte av med henne.
Jag har ramlat av 3 gånger, eller 4 om man räknar den ena gången också. Och detta på 3år.
Den första gången var när jag skulle rida ut själv för första gången och hästen börja tramsa (jag satt utan stigbyglar också) och på en halv sekund hade han vänt om och stack till stallet. Jag låg på marken och hant inte tänka fören jag kasa ur sadlen.
Andra gången va ett par dagar senare på samma häst, denna gången va ägaren med. Vi red barbacka då det va sista gången jag skulle rida denna häst innan den flytta. Jag glömde spöt och hästen var rädd för vatten. Så när vi ska över en vattenpöl vägrar hästen gå. När jag väl får fart på honom trycker han in sig i en buske och jag kasar rätt ner i vattnet.
Tredje gången va på ridskolan, när jag ska fatta galopp väljer hästen att sticka och jag flyger av. Jag lyckades aldrig fatta galopp på denna häst utan att han stack. Men jag lärde mig sitta kvar sen.
Fjärde gången vet jag inte om räknas. Hästen står stilla för jag ska sitta av och lutar mig framåt då jag trilar av hästen över halsen, det va lite pinsamt :P
whiiiiiiiiiiiiiiiiiihooooooooo!
vad många ggr ni har ramlat av! ska jag berätta om en gång till? Jag hade en häst som heter Al Pacino, jag bara satte upp och whjåååååååång, låg man under magen på hästj*keln! :DGlömde spänna sadelgjorden! hahahaha! XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD
Jag har ramlat av 5ggr.
Undrar som #1 - varför sparkade du hästen i sidan ?
På ca 10 år har jag nog ramlat av ca 10 gånger…
Mest beroende på att när jag började rida var jag skitfeg och red bara snälla,lugna och trygga hästar. Sen fortsatte det och jag rider mest den sortens hästar, hoppar inte höga hinder eller rider i vild galopp på fälten heller. Utsätter mig alltså inte för stora risker att åka av, utan gör det bara då det händer nåt speciellt som en häst blir rädd eller liknande.
20# Jag sparkade henne inte :) Skrev fel, en galoppfattning helt enkelt
Ramlat av 5 ggr
jag har med ramlat av, och då gick det illa till. Jag hamnade fel bröt armen på 2 ställen och kanske en spricka i benet som jag ahr börjat känna av nu. Men den hästen jag red han ahr lärt sej hur man ska göra för att få av personer direkt varge gång! så jag ahde maximal otur och kunde inte rida på 3-4 månader :( men jag hopppades att det blev bra :) utan skador :)