Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 647 ggr
JoJos
0

Söker nytt hem omgående

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är med sorg i hjärtat jag måste leta efter ett nytt hem till min underbara lilla Nåva hon är lite över 1 år gammal.

Om intresse finns kontakta mig vi PM..

JoJos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nåva liten

emeliekarlssoonn
0

men guuud så sööt. hade gärna tagit henne men pappa är för rädd om vår nuvarande katt så han skulle nog inte släppa in henne. hoppas du hittar ett bra hem åt den gulliga kissen :)

JoJos
0

tack jo hon är söt som socker. vill inte göra mig av med henne men jag måste Gråter älskar denna lilla missa…

tezzie
0

Söt!

Men varför måste hon bort?

*** Kärleken övervinner allt ***

JoJos
0

då hon inte längre funkar med han katten vi har,plus att hunden blivit rädd för båda två då dom fräser mot varann..

gejsa
0

Det går väl över. Är dom kastrerade och steriliserade katterna?

Hunden vänjer sig snart också ska du se.

JoJos
0

tyvärr så går de inte över då det varit så här i snart ett halvår gejsa…

Eve
0

Jojo - Usch, vad trist :( Hade jag fått ta henne hade hon fått vara med sin brorsa här hemma, men stefan vägrar

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

JoJos
0

ja du va den första jag tänkte på men sen kom stefan upp i minnet :/ Så typiskt… åhh jag vill juh inte,, men vad ska jag göra..

tezzie
0

Hur gammal är den andra katten och hunden?

Jag hade faktiskt oxå precis samma problem med mina djur. Katterna kom inte överens alls, men efter att vi åkte utomlands en vecka och katterna var hemma ensam utan hund så var de bästa vänner sedan.

Lycka till att hitta ett nytt hem!

JoJos
0

den andra katten är drygt ett halv år och hunden är 3

Ledin
0

ursh trist, är hon kastrerad? det har jag inte sett svar på. En katt kan bli könsmågen vid 6mån åler å upp till lite över 1. Detta kan ha med att göra att era NYA katt utför ett hot i rangen, men har man en kastrerade katter så drabbas inte detta tankesätt lika hårt.  Nyfiken fråga varför ska just hon flytta å inte den andra katten? tänkte först in sist ut…

JoJos
0

nej hon är inte kastrerad.. jag vill att den hannen ska ut, som du säger Ledin först in sist ut,, men min man vägrar låta lille man bli den som ska flytta.. för dom har kommit varann så när som han så fint kallar de *irriterad*

tezzie
0

#12 Hade samma tanke som du…

gejsa
0

Då tycker jag att du ska börja att kastrera och sterilisera båda katterna. Då kommer dom mer i ro och lär sig samsas ihop. Jag har ju haft 9 vuxna katter hemma hos oss och dom accepterade varandra. En del fräste lite om dom råkade hoppa upp i soffan när någon låg men dom slogs inte iaf.

Nu har antalet gått ner till 4 vuxna katter hemma.

Cilla89a
0

#15 alla går inte ihop ändå.. våra två kastrerade hankatter hatade varandra.. till slut drev den yngsta bort den äldsta :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

JoJos
0

ja i de här fallet tro jag faktiskt knappast att en kastrering skulle hjälpa mig i denna situation..

gejsa
0

Det är ju lättare att bli av med en kastrerad ungkatt iaf.

LinneaG
0

#18 - Men vissa vill inte kastrera. När jag letade nytt hem till Linus så sa jag till de blivande ägarna att de kunde vänta en vecka och få honom kastrerad, men de ville de inte. Han skulle inte kastreras.

gejsa
0

Till 99% så vill man nog ha en kastrerad katt i stället för en katt som gör revir inne och börjar slåss. Kisset luktar ju bra mycket mer än en som är kastrerad också.  Är det inte en raskatt så borde man se till att den kastreras. Det finns så mycket katter ändå som inte får något hem. Man ska ju def inte släppa ut en okastrerad ungkatt heller. Risk att dom går iväg för att para sig.