Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1097 ggr
LinneaG
0

berömda hästar

Håller som sagt på med en artikelserie ang. berämda hästar.

Är det någon speciell häst du vill veta mer om?
Har själv bara kommit på kände inom trav och galopp.

Kom med exempel.

/ Linnea

Maja
0

Milton såklart!! :D Haha.. Och Mökkur frá Varmlæk (han har ju trots allt en ganska rolig historia!! ;)).. Hehe..

Morrhoppa
0

Utter bör ju vara med (har hans autograf :P )

Briar tycker ju jag är en världskändis, och Baluobe.

jen
0

Jag har läst om den vackre arabhingsten Peleng! han var otroligt vacker…

Alex
0

#1 Det finns väl "viktigare" hästar att nämna inom islandshästvärlden än Mökkur? ;)

Som Hrafn 802 frá Holtsmúla, t.ex. Han har ju också en del historia bakom sig..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

elin
0

Som föregående sagt.
Milton!
Briar!
Peleng!
Eller varför inte Ernarson??Oskyldig
Fjordhästen Otto som va född 1965 o dog 2006 vill jag gärna läsa om också.

/Elin

hjullan
0

jag vill läsa om Holens Ingolf RC 19. 36 bast blev han.

kemikal
0

Järvsöfaks :) Milton och Utter… Men Briar vet jag väl inte om jag tycker är så jätteintressant :P Och såna hästar jag inte känner till, men som man "borde" känna till, som du har fått förslag på islänningar och fjordhästar osv. Sen fanns det nån om red genom hela Sydamerika på två hästar, Mancha och Gato, de skulle jag gärna läsa om.

Maja
0

#4 - HAHAHA!! Hmm.. Kanske.. ;) Men det är nog fler "icke-islandshäst-ridande" (haha.. det där ordet måste ju finnas med i Lexikon!! ;)) som känner till Mökkur än Hrafn (som för övrigt är Ísars morfar.. Hmm.. OCH Mökkurs morfar.. Och några andra hästars morfar/farfar/far etc. för den delen..;)).. Eller nääääe.. Hmm.. Raffe kanske blir bättre.. Haha.. ;)

Maja
0

#2 - Haha.. När jag var 10-11 år eller något så träffade jag Utter!! Haha.. Och så matade jag honom men lakritsgodis.. Hans ryttare sa faktiskt att han ville ha det så!! ;)

Alex
0

#8 Jo, kanske det.. Fast ärligt talat tror jag inte de "icke-islandshäst-ridande" (ska vi göra en egen ordbok?) känner till Mökkur heller..:P Och Hrafn har ju betytt otroligt mycket för aveln, och har ju lite intressant historia också..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#10 - Haha.. Jo, vi börjar med ordboken nu!! Haha.. Hmm.. Äääh.. Min kompis som rider varmblod vet vem Mökkur är ju!! ;) Haha.. Mmm.. Det får väl bli Raffe då!! ;)