börja på ridskola?
jag har funderingar på om jag ska börja på ridskola med calippo. han lär väl få spel och börja attackera de andra hästarna igen (han gjorde det på MCR tydligen, därför de sålde honom).
behöver lära mig allt från grunden igen. slöseri med en sån bra häst som jag har fått tag i om jag inte utnyttjar det.
men frågan är: ridskolan som jag länkade till ovan, eller en privat tränare som bor 4 km från mig? har ingen som helst aning om hur den där tränaren på bostället är, men man kan ju alltid prova. inte fel med så kort väg, det är ju skrittavstånd till ridhuset…
helt klart privat tränare. om du rider ridskola så är det flera elevr samtidigt, och du får inte ut alls lika mycket av det. privat tränare brukar dels vara billigare och dessutom ge otroligt mycket feedback
Jag föredrar också privattränare. Eftersom de kan fokusera på just er så är de mer noggranna med hur ni arbetar och kan ge mer (positiv & negativ) kritik.

Håller med dom föregående talarna. Så har jag lärt mig att rida. Mycket mer för pengarna att rida själv.

då är det bara att ta upp telefonen o ringa då mao.. :D

Helt klart lisette.

Sen kan du fundera på om det här med att rida i grupp är något du vill träna på också, i och med att Calippo har problem med det. Du kanske inte tycker att det gör så mycket, eller så är det något som är bra att han klarar av. Bortsett från det så har man nog större nytta av att rida privat, just för att tränaren fokuserar enbart på dig och din häst.

#6 ja det har du rätt i. men man kan ju börja med min ridning och sen ta itu med calippos lilla problem.. :D

Håller med de andra, privat tränare är absolut bäst!
Men fy vad avis jag blir, att rida för tränare är något jag drömmer om, sku vara så roligt!

#7 Precis, det är ju lite av ett kapitel för sig. :)

var i affären igår kväll, såg att de satt upp annons om lektioner, dressyr eller hopp. var man flera på ett pass kostade det 150/lektion. privat 200:-
får ta o ringa tror jag…
#8 du kanske kan börja ta lektioner när du börjar skolan? det tar ju itne lika lång tid som två hästar…

#10 Får se vart allt ligger där i stan, kommer inte ens att ha bil där så ridskolan skulle inte få vara så långt borta. Och så är det ju det där med studier och pengar, går inte ihop liksom.
Men roligt sku de vara, kommer troligtvis att kolla om där finns någon som vill ha en medryttare ist.