Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 586 ggr
Star
0

Lägga på hull

Tycker att min lilla varmblodstant på 18år ksulle behöva lägga på lite hull. Men att ge Krafft groov 125, lusern och bettfor är det bra kombination på mat så de kan lägga på hull? Har tyvärr ingen analys på höt men för tillfället går hon på bete.

tezzie
0

Det verkar vettigt tycker jag!

*** Kärleken övervinner allt ***

JoJos
0

jag har haft problem med hingsten i mitt stall.. han står med gräs som är hur högt som helst och fick kornkross och lite betfor, men gick bara ner.. nu har han ätit Fibergi i snart 3 veckor o de ger verkligen resultat.. allt finns juh där i. alla mineraler,salter,fetter osv

tezzie
0

Mitt vbl-sto på 17 år gick upp kanonfint på lucern, groov 125 och betfor :) Fick 1 liter korn i början oxå!

Star
0

gud vad bra, jo hon har nästan inget underhudsfett heller så fryser mycket gör hon också så jag satsar allt på att få henne gå upp i vikt, är hackad eller pellenterad lucern bäst?

tezzie
0

Mera jobb med pelletsen som måste blötläggas. Jag hade strå till Folly.

Star
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testar nog strå:) Får ta mig till granngården inom de närmsta dagarna o shoppa hästmat:)

Lyrik
0

Min gubbe blev rund och fin på fri tillgång på hö, fri tillgång på lusernstrå. Havre, kornkross, betfor och vetekli

Får även nu på betet mellis varje dag.