Nordsvenskar
Självklart räknas det :)
inte det, skulle nog kanske kunna tänka mig köpa en i framtiden.. men nu är jag mest intresserad av hoppning, och tyvärr har ju nordisar lite mindre kapacitet i överlag, än tex halvblodshästar. (självklart kan ju nordisar åxå hoppa, och bra tillochmed, men sällan man ser dem över ca 100cm)
Ems - Jag och Lykka har kommit upp till 1 meter nu och hon har mycket större kapacitet än så.. Så de kan :)
#7. skillnad på bruks o travare också.
ottino har kapacitet också så det räcker o blir över, men han är ju som sagt korsning. ;)
jo som sagt så kan dom, men det är sällan man ser dem. har som mest sett en nordis hoppa 1 meter, men den rev typ allt.. =) men jag har en vän som tävlat 120 tror jag, men som sagt det är sällan..
Kanske det..
Jag har en nordis! Jenneka/Tosca heter hon. Hon är helt underbar!
har du ingen bild fija?
En ridlärare som jobbar på ridskolan har en nordis som hon har hoppat 150 cm med!:D D-ponny. Tyvärr har jag inte sett honom IRL då han står uppåt i landet(Typ någonstans i övre delen av Värmland). Där är han utlånad till en ridskola. Jag har hört måånga historier om han ;o)

Ja tycker nordsvenskar är riktigt fina, speciellt så som Lykka ser ut. Tycker hon ser så lätt ut på något sätt.
Snart får jag hem ett kallblod. dock inte nordsvensk.
Linnéa - Vad kul :) Vad blir det för någe då?

En åtta årig haflinger valack =)
Vad kul :) De är såååå vackra.

aa,,ja har iofs inte sett honom än =) Men ja hoppas att han är trevlig =)
Det är han säkert :) Vad heter han då?

Hades (=underjordens härskare)
Vad kul.. vi får hoppas att det är Hades,himmelrikets härskare (hades var ju både helvetet och himlen, var man kom berodde väl på vad man hade gjort)

Jag har oxå en nordis. Hon är av bruksstammen men är av den lite lättare typen. Hon heter Doriz e. Ynar 1819 u. Emma 22953 ue: Reko 1880. Hon är Två år, svartbrun utan tecken o helt underbar. I helgen skall vi på premiering o det är så spännande. Förra året gick det bra för då gick hon etta. Hoppas på samma resultat i år.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Har ingen erfarenhet av premieringar, trodde bara man gjorde det en gång under hästens liv…Man lär sig något nytt var dag!
#27. en häst i mitt förra stall gick för något år sedan, han vann då, han heter Pysen. ser typ ut som din, men tror han hade en liten stjärn. tror det var 1 eller 2års han vann.
EddaM - Jättevacker :)

Hade en bruksnordis för några år sedan. Fabian hette han =)
#15 Hjullan Nä, ha ingen bild just nu påp datorn. Ska fixa de…
#27 Oooj, vilken pannlugg :O

#28 Man kan visa dem på premiering som unghästar o när de är tre kan de få diplom som det heter om de kommer upp i 40p och gör ett godkänt bruksprov. När stoet fått ett föl sedan vid fyra års ålder o uppåt kan de premieras igen för att bli stamboksförda. Men nu då Doriz är två visar jag henne mest som träning inför nästa år. Men som sagt man lär sig något nytt varje dag.=)
#29 Jätte kul, det är bara bra att fler visar upp sina unghästar inför en domare. Och det var ju extra kul att det gick så bra. =)
#30 Tack tack, jag tycker det jag med måste jag erkänna. =)
#33 Ja hon har ovanligt mycket lugg o man för att vara så ung. Tyvärr hittade hon ett träd i hagen som var extra go att klia sig på o kliade av ena sidans man. Tur att hon har lika mycket på andra sidan=)
S*Luddhuvet´z
Har en kbltravare nordis, Lyrik 25 år gammal. Kolsvart och vacker =)
Stor och grov herre, 158 hög, väger ca 650 kg. Har tävlat dressyr och hopp lite, är nu urpigg skrittpensionär pga artroser i kotlederna bak, strålbenshälta hf. Är nu dunderfräsch på sommarbetet, håller på att sätta igång honom lite smått. Ska "träna" lite dressyr för min kompis i hennes ridhus i höst.
Rider och tränar då och då min kompis kbltravare nordis, Guri Best (Besten), 22 år gammal. Vi ska tävla den 24/9 i terränghoppning, visserligen bara clear round 40 och 50 cm, på skojs skull. Kanske blir det någon LC dressyr eller Bruksridning oxå.
vill ni se snygga nordisar??
mums

#36 Ja, dom var de ju inget fel på! ;)

Idag har jag varit på premiering med mitt nordsvenska sto Doriz och det gick verkligen jätte bra. Hon fick 40poäng och gick etta av sju. Tyvärr så gick inte traven så bra då det var stenar där de sprang o de gjorde ont så jag får sko henne tills nästa år o hoppas att hon kan springa lite bättre då. Men det var jätte kul, åh va jag älskar min fina nordis.
S*Luddhuvet´z

#39# Men då fick du väl diplom? Eller är den inte 3 år ditt sto?
Har själv ett diplomsto som är AB-premierat. Fick föl -99 som också är diplomsto. Hennes föl tävlade i SM i fjordriks i Linköping nu i juli. Jättekul när det går bra för avkommerna.
*skryta får man väl?*

#40 Klart att man skall skryta när det går bra för dem.=) Nej hon är två så det blev inget diplom iår men förhoppningsvis så blir det det nästa år. Som domaren sade: Nu får du hålla i detta tills nästa år.
Vad roligt att det gått bra för dina hästar. Det är ju alltid kul.
S*Luddhuvet´z

Ja, visst är det. Jag köpte min när hon skulle fylla 3 år så jag var med när hon fick diplom.

Jag har ägt min sedan hon var 10mån. Jag premierade henne som ett åring oxå. Då gick hon etta då med o hade 39poäng. =) Det ärså kul att se dem växa upp o bli fin fina hästar.=)
S*Luddhuvet´z
Kom igen, tjejer och killar, fler bilder!

Fina =)
Jättevacker :)