OT: Tradera...
Vill bara säg till er alla i förväg: Var försiktiga med denna beroendeframkallande auktionssida… :P
Idag kammade jag hem 3 stycken täcken som jag eg. inte behöver.. =) Hade bjudit på dem för lääängesen och trodde någon skulle bjuda över nu i slutspurten..Men ICKE!!!!!
Fast iofs..3 täcken till priset av ett, det kan man leva med ;)
Ta det lugnt med bjudandet bara *fniss*

tack för varningen, den kommer lite försent!

tack för varningen, den kommer lite försent!
Eller hur……
Jag köpte i somras ett par täcken på tradera - finfina täcken till bra pris… gissa om jag blev förvånad då det visar sig att säljaren var samma person som jag köpte Yrlas sadel av, ett år tidigare (utanför tradera men från nätet). - Lite kul, hon kom dessutom ihåg mig och undrade om jag hade kvar sadeln… ;)
Jag älskar tradera :D Finns hur mkt begagnat som helst att botanisera bland :P

Jag älskar me Tradera..lite för mkt bara =)
Jag har inte pengar att älska det för mycket… :)

Jag är aldrig där. Har tittat två ggr allt som allt bara. Litar inte på att man kan få hem sakerna hela osv.

#7 Det som är så bra isf är att det är väldigt bra ställe..det finns regler se´ru att ägaren står för att grejerna är som man beskriver dom. Är de inte det så är man skyldig att ta tillbaka dom eller nått sånt..

ja, och det är väl ett jäkla jobb som alltid ifall det skulle bli så. Eller kommer tradera hem och hämtar sakerna. skrattar

mmm kan vara så..=) Jag är nöjd än så länge iaf =) Man kan även skriva omdömen ju.. är du inte nöjd så klaga till personen =)

Jag har som sagt inte tittat så mycket. Men litar inte heller på folk som jag inte känner.
Jag sålde saker en gång som jag finansierade en ponny som jag bara skulle ha:)… Snabba pengar som gav mig ponnyn. Bra va? Har även handlat en hel del där. Just nu har jag lagt ner "spelmissbruket". Det är lätt att det blir ett gift…

Mmm farligt värre…nu har jag budat på 2 filmer oxå som jag förmodligen får här nu om 20 min.. =) Hannibal och Red Dragon :D

Tycker varningen kommer för sent;) jag bjöd på en sadel men den tidigare hade satt ett högre bud hela tiden så till sist ökade jag bara med en tia åt gången och helt plötsligt var den min! Jag hade väntat mig att någon annan skulle bjuda högre….
En sak som är riktigt bra är att se om säljaren har bra eller dåliga omdömen sedan tidigare, är det bara en massa positiva omdömen kan man räkna med att få hem grejjerna om man vinner auktionen!
Är lite av en missbrukare där ja… =) Roligt med hästprylar och mycket lönsamt att köpa studielitteratur där!!!!!

Har tyvärr inte hittat nått till studierna där än =(

Jag har sålt en del täcken mm på Tradera. Fick mer än väntat. Har också fyndat mycket, täcken och bett tex. Bett är dyrt, ibland vill man prova något, då kan det kännas dyrt att köpa nytt om man inte vet att man verkligen vill ha det. I de fallen är Tradera kanon, har köpt bett för 20-30kr. Även en del filmer och spel till barnen.
Såg att någon var fundersam kring säkerheten, jag har som sagt köpt mycket, men inte blivit lurad än i alla fall.
Jag har nog handlat (både sålt och köpt) för bortåt 10' totalt… Och det har varit strul en gång, men det löste sig efter ett telefonsamtal och visade sig bara vara ett missförstånd :)
Ja, visst är Tradera underbart! Har varit medlem där sedan 2002 och många trevliga fynd har det blivit sedan dess. Försöker väga upp inköpen med att sälja lite grejer där då och då.
Jag har genomfört ca 60 affärer på tradera, mestedels har jag köps saker. Det har aldrig varit problem! =)

Tycker det är ganksa sjukt att så pass mkt folk kan sköta sej på ett sånt ställe där man KAN hålla på med hur mkt bedrägerier som helst med pengar och allt och sen kan inte folk ens gå ut och festa en lördag med 100-150 pers. utan att skjuta ihläl hälften.. =) Lite drastiskt men men :D

påminn mig om att jag inte ska ut o festa med dig pippa

#22 Japp du ska inte ut och festa med mej ;)
Jag är lika skeptisk som Gejsa. Vågar inte lita på att man får det man betalar för.
Men jag har en kompis som handlar där jämt. och hon har iallafall fått allt som hon betalat för..
så, kanske jag vågar nån gång…
det som kan vara bra att kolla på är ju säljarens omdömen…
Vad gör du nästa helg pippa? Verkar vara röjj när du festar ;) Count me in! ;D

#25 Röj hahaha nja nä kan jag väl inte kalla det ;)

haha akta er hon kanske skjuter ihjäl er ju. *fniss*

Farlig värld vi lever i

Ja, du är nog livsfarlig! hö hö

Mmm jag ser verkligen farlig ut ;) Tror jag är den snällaste människan som lever i södern =)
Asså jag skulle nog handla där väldigt mkt om jag hade pengar (A) xD hahah

nu har jag lagt bud på släta lädertyglar och ett äggbett så de får ni inte röra!
#32 nädå… ;)

väntar på at se om jag vinner en repgrimma så ni bjuder inte på den hoppas jag! ;)
Har faktiskt aldrig handlat på Tradera men min 8-åriga lillebror är inne där jämt där (handlar självklart inte själv). Hittills har det blivit 3 köp, alla gånger Pokemonfigurer :)

ägare till ett styck repgrimma och grimskaft numera.. plus ett tränsbett som jag råkade bjuda på som är en strl för stor… suck.
har inte heller shoppat där men gubben o äldsta sonen har shoppat. Guben har sålt o handlat massor m moppegrejer o aldrig blivit lurad. Grabben köpte en pokemonfigur o den kom ända från Thailand!!!
Jag är nog lika skeptisk som gejsa och jen.. Jag har bara kollat på sidan ett fåtal ggr.. ;)
Attans, jag missade just en martingal med mässingspännen, Chetak för 16 spänn! Grrrrrrr…. fick tröstköpa mig en gul täckesgjord ;D
man är helt beroende… för jävligt ;)
jag har köpt ett pilgrim halsband där, mycket nöjd, johan däremot köper/säljer spel, smidigt värre.
köper ett spel, lägger ut det samma dag det kommer, spelar klart spelet lagom tills auktionen är slut, skickar iväg det och köper ett nytt, på så sätt har han egentligen bara betalat ett spel…
#40 Smidigt värre… ;)
Själv ska jag lägga ut ett "dödskallepaket med schabrak och lindor men jag väntar tills i slutet av månaden… ;D

Jag har sålt en heldel hästsaker på tradera.
Och köpt lite bebiskläder och så. Aldrig blivit lurad heller =P
Man kan hitta riktiga fynd. Köpte ett par helt nya hängslejeans till lillen för hela 11 kr =)
nu har jag köpt ett bett ^^

Jaha då var det lite böcker som lades till på listan =)

#39 det var från samma människa som jag köpte repgrimman av! ;)
Jag tycker det är kul att sälja där. Köper i stort sett aldrig någonting där numera :) Har lite småsaker till salu där just nu.
#45: haha jaså, tradera-världen är bra liten… ;)
Jag har köpt kanske 5-6 grejer på Tradera, men sålt desto mer. Det har funkat bra de få gånger jag köpt något och jag tror att mina köpare är nöjda också.

Tradera ÄR farligt, speciellt om man har tråkigt…
Jag har budat massor ikväll ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

eller om iFokus inte fungerar

Jag har köpt en del saker där, dock inte så dyra saker. Men sadelgjord, benlindor, filmer, solglasögon och lite till.

Då har man snart shoppat en ny garderob på det föbannade sidan!!! *grr*

#52 haha, jag med, men till hästen ;)

Idag har fått hem ett nytt träns, pelhambett och ett skitsnyggt pannband med blingbling på :-)

#54 sånt får man inte säga utan att visa bild!

Aaaa, bilder kan komma när det sitter på hästen ;)

Jag har gjort en jättedum sak!!! Har gått och köpt ett träns för alldeles för mkt pengar på tradera….=( Det var så snyggt så jag kunde inte låta bli….:D

jag har köpt ett par gummityglar, skickas idag…

och idag så gick jag och vann hem ett objektiv. eller egentligen kamera med tillhörande objektiv, men det var bara objektivet jag var ute efter:)

nästa auktion slutar inte förrän den 21. hur sjutton ska jag kunna vänta?
senaste inköpet, bland annat…

#57 har du inte fått det än? vill se det!

Åhh vad fint =)
Synd att man inte kan komma ner och kolla på den vackra bruden live :-(

#62 jag kan smygfilma!!!

#63 Jaa, gör det ;-)

folk är ju inte riktigt kloka. carolas guldskiva ligger på 70400:-
#66 - Verkligen inte :O
Själv skulle jag gärna köpa, men får inte för föräldrarna :/
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

man blir helt beroende av tradera, misstaget man oftaste gör är att glömma bort att det kostar frakt också :P handla upp hela mitt studie bidrag på en halvtimme en gång XD