bioglucomin?
Jag brukar ge mina hästar bioglucomin när de är i hårdträning för det ska stärka senor etc på tävlings- och gamla hästar. Men min syster som pluggar till veterinär (egentligen smådjur) säger att glucomin inte kan tas upp genom munnen, alltså om man lägger det i foder. Dom där pulverburkarna är ganska dyra så jag undrar om någon vet vad som är sant??

Min sambos far äter faktiskt sånt pulver själv för sin värk…Någon naturmedicinare eller nått sånt gav honom det tipset. Jag tror han sagt att det hjälper. Men det ser lite märkligt ut när det står hästfoder inne på köksbänken…

sånt har min sköt häst fått tidigare..fast ja vet inte om de funkade ja tro inte hon äter sånt nåmer o ja märker då ingen skillnad

ok, jag vet faktiskt inte heller om det hjälper, men man vill ju att det ska göra det :)

teddylusen! Gäller det även till hunar om dom får det i maten? Det ska ju vara bra för gamla hundar för lederna bl a.

teddylusen! Gäller det även till hundar om dom får det i maten? Det ska ju vara bra för gamla hundar för lederna bl a.

nej, jag ger det bara till hästarna. Men hundar kan kanske äta det också. Jag har ingen aning
Jag ger min gamling Flexiijoint. Funkar dunderbra, han blir mjukare och smidigare i sina leder, har artroser i kotlederna bak, strålbenshälta hf. Har provat BioGlukomin och Emin Glukasamin förrut, Flexijoint ger bäst resultat. Är dyrare, 1½ kg hink kostar 1070 + frakt om man beställer det från nätet (Har inte hemsidan framme). Räcker dock länge, 3 kg hinken räcker till stor häst (har kbltravare, 158 hög) ca 5-6 månader på full giva. Kommer ej ihåg vad den kostar.
jag har gett gurkmeja till tova under en tid, det är allt.

Det gav jag också till min gamling för två vintrar sedan. Han blev jättepigg så jag tog bort det. För pigg faktist.
ok, tova var alltid pigg, märkte ingen skillnad ;) däremot såg lederna väldigt bra ut, och har även hört det av andra…

ja, det känns bra, men eftersom min syster säger att det inte kan tas upp genom munnen. men som vanligt kan man inte lita på henne :)