Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 787 ggr
Peppe
0

Hästarna idag?

Vad har/ska ni göra med hästarna idag?

Kan inte bestämma mig för om jag ska ut i skogen eller ta ridbanan

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

BeatriceHolmberg
0

Besse och jag tog en sväng i skogen :)

Mandysan
0

Jag sitter här, inte varit i stallet på ett tag.. Men förhoppningsvis har min syster och hon som rider Foxen varit i skogen en sväng :)

wewwa
0

Idag har jag och Emme ridit Chessa en sväng.. Men det gick väl sådär och på sista tredjedelen av vägen fastnade det en sten i Chessas hov så hon började småhalta, hoppas att det bara var det. Men det var det nog för sen galopperade hon ut i hagen.

Sen var vi vid Kanelen. Gick upp med honom till stallet/spolspiltan och borstade honom ordentligt. Sen gick vi den lite längre vägen tillbaks till hagen med honom.

Så nu har jag bara lille Razz kvar att motionera. Får se vad vi hittar på för något skoj. :P

Bobby
0

I dag har vi varit ute i skogen 1 1/2 timme. Imorgon tömkörning.

pippa__
0

Idag blev det sakta trav/galopprunda för Tjocke och Brago fick sej en promenad, gick jättebra me båda!! =)

thilda-
0

Jag och luddan tog en liten spring runda idag på 1 timme =)

Peppe
0

Antingen tömkör jag idag och rider i skogen i morgon, eller tvärt om. vad tycker ni?

Cilla89a
0

Haha, jaaa. Japp ska väl bara lata sig i hagen och äta gräs ;) Syter ska därimot rida Schrek lite lätt på ridbanan..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

halludu
0

Jag håller fortfarande på med att få igång hästen så vi red bara runt lite arbetade på volt, hoppade ett litet skutt^^

tezzie
0

Min häst fick vila idag, jag kommer inte upp på henne pga träningsvärk! Pyslade om henne i stallet bara :)

*** Kärleken övervinner allt ***

SandraErikssonn
0

Körde intervall med Kevin och joggade en lugn tur med Abbe :)

Alfh
0

Red ut i skogen, med brunstig lånad häst =)

AusaBausa
0

Har tagit hem alla 4 hästarna från betet för en vacc-runda och innan de fick vacc. blev Kelda badad i hopp om att lite päls skulle trilla av till. Avmaskat Keso i dag också..

[chriistina]
0

Medryttarhästen är på betäckning så ingen ridning för mig på ett tag. Får se när hon kommer hem igen =) Men då ska hon nog ut på bete så lär väl inte bli ridning på 2 månader eller ngt ^^

gotlandsruss
0

jag var i skogen med min idag

Thorsson
0

Jag tog en rejäl runda i skogen idag, har längtat som f*n att rida ut, äntligen hade jag någon att göra det med, vi ska ut imon igen :)

oliviakarelius
0

Hon fick vila idag istället var jag och tittade när Mattias Jansson hade träningar :)

bell
0

Skritt tur i grimma med min gamling,  Livet är underbart! Gamlingen fick även agera gräsklippare.

Tömkörning av 3 åring gick kanon så vi höll bara på en liten stund :)

Shettisen var den som fick jobba hårdast då barnen ville att den skulle stå på en "pall" och gå under en pressening ;) Envis barn och envisa shettisar löser saker bara de får vara ifred.

E_hjo
0

Tog en sväng ute på vägarna.   :)

Lyrik
0

Lyrik ska bara få komma in och äta mellis. Har en lös sko. Hovis kommer i morgon kväll.

Peppe
0

Ja men vi kör väl på för tisdagen också då =)

Det blev skogen igår så blir det antingen dressyr idag eller tömkörning

AusaBausa
0

i dag ska jag träna Kelda inför lördagens utställning så Lisette o pippa_  ska slippa jobba för mkt! Sen blir det ev en skrittrunda på Ludde men får se.

E_hjo
0

Ska nog kanske ta en tur i paddocken i dag. Första gången på vääääldigt länge.   ^^

pippa__
0

Tömkörning me Staren idag, blev inspererad av Peppe…Han gick MKT bra!

Brago blev körd en liten sväng, vilket han uppskattade

AusaBausa
0

blev ingen skrittur..vacc han igår så avvaktar ngn dag o tar ut honom:-)

E_hjo
0

Orkade inte rida idag så jag åkte bara upp och sa hej.   ^^

Lyrik
0

Idag blir ingen motion av Lyrik. Har en lös sko, som sitter bara på 3 söm på utsidan, 1½ söm på insidan. Var ofräsch igår pga lösa skon.

Hovis kommer idag vid 17-tiden och fixar skon.

Peppe
0

Idag får nog Blacky också vila. Är ju hundvakt hela dagen och så kommer vårat svindyra hö kl 18, och efter det orkar jag nog inte rida =)