Islandshasten.ifokus.se?
Jag skulle sååååå gärna vilja att någon kunde starta upp Islandshästen i fokus! :D Är det inte ett tillräckligt stort område?
Ingen som är sugen att starta upp nått sånt? :D Själv är jag för ung ;)
Skulle vara kul med en sådann sida :)
Dock är nog jag också lite ung ;)
/ Sara & Casper
Kan ni vänta till början av sommaren så kan jag fixa det. ;) Nej men det finns ju en islandshäst-del här, och än så länge tycker jag inte det är så extremt mycket islandshästmänniskor här i alla fall, så jag vet inte om jag tycker det är så nödvändigt..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag tycker det är lite tråkigt om det ska bli ännu mer uppdelat….
jag vill ha en fjordhäst.ifokus ..
Tycker det området e tillräcklig stort med.
/Elin

de vill väl inte dela upp hästarna i olika raser har jag för mig. anledningen till att shetland kom till var väl att de behövde ett nytt forum eller likande har jag för mig.
tror dock som alex att det inte direkt finns så många islandsmänniskor här. men vill ni får ni absolut skriva artiklar osv som handlar enbart om islänningar!
och sedan det inte finns nån islandshast.ifokus.se skulle det väl knappast va nåt fel i om någon öppnar ett islandshästforum nån annan plats väl? det finns gott om platser som gjer bort plats och färdig uppställt forum som man kan använda till sådan bruk om man inte har egen plats att ha forum på :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
#6 Det finns redan en massa islandshästforum. SIF har ett eget, sen så finns det ju en islandshästdel på Bukefalos också. Så det finns allt, och där är det ju redan fullt av isismänniskor så då slipper man bara vara ett fåtal. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tycker att ridsport räcker!! ;)
Har det ändrats nått sen jag skrev inlägget? :) Finns det fler Islandshästmänniskor? :D
#10 Håller fast vid det jag skrev.. Visst skulle det vara kul, och jag skulle kunna tänka mig att hålla i ett sånt egentligen.. Men tycker det är tråkigt om det blir uppdelat. Dessutom finns det redan rena islandshästforum på andra ställen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag håller också fast i vad jag skrev.
det lär bli för uppdelat. vi kan inte ha en sajt för allt, jag tycker personligen att islandsmänniskorna får gott om plats här.
Aa ^^ Jag får väl bomba er med Bilder och text då ;D Haha ^^

Alltid trevligt att "snacka" med andra islandshästmänniskor men det kan man ju som sagt göra på Buke. Räcker gott för mej att alla har häst intresse oavsett vilken ras man gillar.
Precis, tycker det är kul att det är blandat här. Vill man bara snacka med islandshästmänniskor finns ju som sagt både Bukefalos och SIFs forum.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Joo ^^ Det är ju iofs bra :)
Jag är nybliven islandshästmänniska sedan juli 2007 x)

Trevligt, det dyker upp några lite här och där

Men bara för att man har eller gillar en viss ras så kan man väl bara inte Starta en sajt om de…?
- Aha… Jag vill starta varmblod.ifokus.
- Å jag vill ha ett halvblod.ifokus.
- A, och jag vill ha ett Connemara.ifokus.
- Jamen jag vil starta nordsvensk.fokus.
Det håller ju inte i längden…. : S

Tycker det verkar som en bra ide! men det finns nog inte tillräkligt med sånna människor tyvärr.

kan ju berätta att vi gjorde en kategori som hette "islandshästen" och det fanns inte en enda tråd postad i den. så så stort är behovet av en sajt för islandshästar.
#21 Det kan jag ändra på om du vill..
Fast tror nog folk skulle tröttna på mig då kanske.. ;P Och så finns det risk för att det skulle bli väldigt få människor inblandade i de diskussionerna också.. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#22 du o juve.. ;) men varken du eller hon la poster i den kategorin heller, så den togs bort. =)
Jo precis, därför känns det rätt meningslöst att göra såna trådar.. :P Då tar man dem på ställen med enbart islandshästmänniskor istället. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

De skulle va bra med islandhäst sida.
Skulle med vilja he en sådan är dock också för ung :/

j22# jag skulle gjärna villja veta mer om islandshästar, typ gångarter m.m =)
Jag är islandshästmänniska med =D
#19 - Nu finns connemaraponny.ifokus.. ;) Hihi.. ^^
För alla islandsmänniskor så har SIF ett eget forum:
http://sifsforum.egetforum.se/forum/
*hoppas inte lisette slår mig nu för att jag gör reklam för andra* ;)
Tack för tipset! :D Ska in dit och kika. Bukefalos har också ett forum för islandshästar tror jag.
Visst kan ett islandshäst i fokus behövas då frågor och problem skiljer sig lite från vanlig ridsport. Vi är med i Gotlandsruss iFokus och det är en välbesökt sida. Russet är ju så mångsidigt att en sådan sida faktiskt behövdes. Kan hända att Islandsmänniskor (gillar egentligen inte att del upp människor som raser) har lite andra beröringspunkter sins emellan än att diskutera enbart ridsport.

Jag för min del tycker det blir för splittrat med en massa sajter överallt..
Det har ju tex startats en blandrasifokussajt. Jag har två blandraser men är sällan där och läser/skriver. Är isf på hundarifokus. OM det inte bara handlar om just bara blandrasfrågor då skriver jag där.

Egentligen så känns det ju ganska onödigt med en massa rassajter. Som islandshäst eller fjording t.ex, vad skulle ni egentligen ta upp där som ni inte kan ta på ridsport? Tror det skulle bli väldigt lite skrivet. Sen finns det ju som sagt andra forum för särskilda raser.
Jag skulle verkligen vilja ha Islandshäst.ifokus ;) Islandshästar är ju en ganska speciell ras, inte som typ Halvblod som man rider hoppning och dressyr med (inget illa menat alltså) :) Islandshästar är ju även en liten egen ridstil också, om ni förstår vad jag menar :) Där skulle man kunna diskutera enbart islandshästar, vore verkligen toppen! Ingen som vill ta initiativ till detta?
Hästar.ifokus borde också finnas, fast det är en annan femma… Hästar och ridsport är ju inte direkt samma grej, hästar är sorten på djuren och allt kring hästarna medans ridsport bara är sporten man utför med hästar och inte frågor kring ex. foder mitt upp i allt, eller hur? ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#35 Men här på ridsport.ifokus pratar vi ju om hästen som djur också, inte bara om ridning. Och vi pratar ju om körning, tömkörning och hantering också… Menar att det går att prata om myyyycket här inne!!! Skulle vara svårt att anta ett namn som täcker allt vi pratar om.
Kanske: hästenochalltruntomkring.ifokus =D

tror ínte det finns underlag på iFokus för islandshästen faktiskt.
Jag tror det kommer finnas mer intresserat folk om sajten startar =)
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se