Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 2056 ggr
Zadeira
1

Fraktur på armbågsbenet...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har sommaruppehåll på jobbet nu sedan 15 juni, men fick idag veta att lillskiten Fredrik blivit sparkad i hagen och fått en fraktur på armbågsbenet. Han blev opererad och ihopskruvad med nio skruvar. I sex veckor ska han stå helt stilla och får inte röra sig. Om dessa sex veckor går bra så bör han bli frisk.

Kändes jättetrist att få det beskedet. Det förvånar mig att jag faktiskt blivit så fäst vid dessa stolliga ridskolehästar bara sedan februari och att jag faktiskt oroar mig. Jag var ju osäker på om jag skulle söka nytt jobb i höst eller gå tillbaka till detta, men nu tror jag att jag bestämt mig.

Jag tänkte cykla upp till jobbet i veckan och hälsa på, se hur stackars Fredrik har det…

gejsa
0

Usch då, vi får hålla tummarna att det går vägen då. Inte röra sig skriver du. Hänger hästen i en hängmatta då eller?

Zadeira
1

Jag vet inte hur de gör med det, jag fick ett mail från stallchefen där hon skrivit vad som hänt, samt att han "ska stå helt stilla" i en box i det lugnare stallet. Kanske får han bara röra sig lite, eller så kan han röra inte pga skadan, jag vet inte men ska som sagt upp där så snart som möjligt och kolla läget!