Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2607 ggr
wewwa
0

Din häst som människa

Om din häst eller favorithäst skulle ha varit människa, hur tror du att den hade varit då?

wewwa
0

Chessa tror jag hade varit en ordentlig, vältränad och fin dam. Pedant och nogrann i fina/strikta klänningar. ;)
Razz tror jag hade varit motsatsen, han tar nog dagen som den kommer och gör precis det han känner för. Vilket skulle vara att sitta framför tvn och äta godis i joggingkläder hela dagarna. :P

Johanna
0

Om Plutten hade varit en människa så hade han varit en lång,vältränad o mörkhårig snygging, en riktigt player som träffade massa tjejer o han hade kört runt i en ball bil, haft snygg lägenhet o ett välbetalt jobb ;)

men innerst inne hade han varit en riktig mammagris

tezzie
0

Om Folly hade varit människa så skulle hon troligtvis vara en ganska fisförnäm dam som höll rent och prydligt kring sig, men en jäkel på killar ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Trollis-
0

Bebbe tror jag hade varit en nyfiken 4årig kille som stoppar allt i munnen. Men världens sötaste gullegris :)

Mazen skulle nog vara en kille som jobbade mycket på sitt utseende men inte brydde sig så mycket om andra tjejer än Frida (Han är SÅÅÅ KÄÄR i henne när han är häst!). Han skulle nog vara ganska så lat ibland men vältränad och gillar att bestämma och äälskar upmärksamhet.

Bamse skulle nog vara en pojke älskar godis och tjuväter mellan måltiderna. Skulle nog helst vilja ha allt gott för sig själv x) Men en mycket snäll pojke och skulle inte vilja göra någon illa.

fridak
0

min lille skulle varit uppe i det blå. Mjukiskläder, social men folk lär undra hur han är funtad. han skulle ibland gå och bara titta på saker. tex gå ut i skogen och titta på träd, så skulle han säkert bli lite trött och somna där också. han älskar godis och om han lätt ta sig till någon affär så skulle han nog vara lite småfet.

Zaphix
0

Om min halvfodervärdshäst hade varit människa hade han nog varit ganska bossig. Inte speciellt vältränad och ganska lat. Antagligen hade han mest suttit hemma vid datorn. Han hade nog haft ett programmerarjobb där han gör riktigt avancerade saker, antagligen nån sorts chef också.

Han hade inte brytt sig ett dugg om tjejer, fast de hade ändå flockats runt honom (via msn och forum förståss). Han hade nog haft ganska många kompisar dock, och han hade nog varit ledaren i gänget, fast han inte hade velat. Han hade nog helst velat varit en anonym person som kunde fått vara ifred.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

berry
0

Sonny skulle nog vara en riktigt vältränad gentleman, fast ändå en pajas :D super trevlig att prata med, väldigt rolig.
Fast det mesta skulle gå ut på hans villkor annars blir han lite sur.
Mat hade varit hans passion, men likså att jobba och mortionera !
Han hade nog vart en riktig äventyrare, han hade varit väldigt snäll och så där att typ alla barn dras till honom nivet ;D

tantnett
0

#2 Gissar att din häst inte nöjt sig med att heta Plutten som människa. Hi hi. Kanske Von Plutten?

Min raring hade nog varit en vidrig översittare som går sina egna vägar. Men en för honom förhoppningsvis väl dold hemlighet är att han fortfarande som 20 åring är o förblir mammig. Mat är också hans livs stora passion så en begynnande kalaskula är nog att vänta. Tjejer o vilda livet lockar nog inte denna killen. Han föredrar picknickkorgen o naturen.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Animal-3
0

Varmblodet mitt som männaiska hade nog varit en lång tanig kille som älskar att slappa och sitta med olika spel (typ stratagispel) han hade älskat att fota och varit på mobilen jämt. Han hade hatat att vara med på kort och bli ganska lik mig. Glad och klänig på de som personer man tycker om men avikande för de man inte gillar.

Shettisen Hade förmodligen varit en ljus kort grov man med smak för mat. Han hade förmodligen haft ett okej jobb som han dagligen gick till och gjorde vad han skulle för att sedan komma hem och göra ett god middag. Han hade också varit väldigt barnkär. Dock undvikande för folk men mkt trevlig vän för de han tycker om.

Maja
0

Mammahäst skulle vara en riktig mamma, ta hand om allt och alla.

Dotterhäst skulle inte lyssna på någon, gå sin egen väg. 

Älgen skulle bara vara allmänt korkad.

Jaa, på ett ungefär. ;)

elin
0

Min pålla hade varit en blond brud med långa ögonfransar. Lite smårund men en tjej med status. En liten diva ;)

/Elin

Ledin
0

Ja Kiwi är så stoig man bara kan tänka sig… Så som människa hade hon vart en partyprinsessa, sen hade hon ett lugnare liv vid sidan om ording o reda tror hon skulle vara en riktig kärring på sitt jobb. Mango han är en val lite sliten ser han ut. Han skulle vart en slarver till kille en öl o sitta o fisa i soffan mera :) jobb ja det tror jag han skulla vara nån vägarbetare :) Foderponnyn vi har ett sto 3år: Hon skulle vara en som alla säger till gör si gör så en alla får hunsa med, hennes hem skulle vara tipptopp enkelt men rent o snygg. En tjej som ser bra ut å som målar å filar naglarna men ändå är rätt smart fast ingen fattar det.

Thorsson
0

Lord skulle nog vara en snäll liten själ, men som har en egen vilja och göra ibland som han själv vill, men ställer gärna upp för andra om han får något tillbaka! :D Sedan så skulle han nog inte vara finklädd utan gå i slappa kläder som mjukisbyxor, men renlig och ducscha ofta! :D ^^ Han hade nog varit snygg, men lite vilt halvlångt hår! XD Han skulle nog vara sportig med! :D

Spiritinthesky
0

paddie tror jag skulle vara snäll, gilla att synas, men inte sååå pratglad. hon skulle (precis som hon som häst) älska när folk kallar henne vacker och kollar in henne med ett positivt öga. hon skulle nog varit ganska smal, normalbyggd. SÖT med lite långt svart hår och mörka ögon. :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Heda
0

Om min förra häst Nitro skulle vara människa skulle han vara en snygg men otroligt lat kille.
En arbetslös kille som varken brydde sig om det ena eller andra, men han har ett varmt hjärta och skulle charma alla tjejer.

[MartinaPettersson]
0

Om Cruella hade varit människa skulle hon ha varitgansa noncholant <-(ursäkta stavningen), ganska sportig och glupsk! :3

[MartinaPettersson]
0

Kanske också lite avvisande och en översittare xD

Ledin
0

hur skulle vi vara som hästar o vilken ras det kan man ju ta med oxå :)

Trollis-
0

#18 Jag tänkte också på det ;) Men det är nog bättre att starta en ny tråd för det, eller?

Vojlock
0

winnie skulle nog vara gammal och vis med massa ordspråk på lager ;) hon skulle nog vara klädd i typ "munkkläder" och sitta o meditera dagarna i ända ;)

Julia
0

Min skötponny han skulle vara exakt lika dan som jag . Kräsen när det gäller mat hatar när man håller på att pillar , kliar han och borstar. hålla ordning där han själv är inte annars . och gillar verkligen inte så många och har inte så jätte mycket vänner och väldigt kaxig . Och älskar att vara ut och busa och springa och äter inte så mycket , det är så roligt för vi är som tvillingar för vi är så lika varandra <3

[MalinSvensson]
0

Lotta skulle var sur, egoistisk, dum, elak, otålig och hon skulle gått mig på nerverna, men det hade jag kunnat stå ut med för hennes charm är oemotståndlig.

Wilma skulle varit nervös, stirrig och hela tiden vara orolig för att ha glömt nåt, sagt något dumt, komma försent, etc

LIma hade tagit allt som det kommer och varit hång på godis och allt annat ätbart

amsson
0

Min gammelponny Brandy hade nog varit klok som en ugla. en riktig mys farbror som hade låtit barnbarnen krypa upp i knä och berättar historier för dem om när han var ung… han hade säkert vela haft lite ensam tid också då han kan sitta i en gungstol och filosofera medan han röker pipa och bär tofflor på fötterna.

Cover girl hade varit en ung tjej med långa flörtiga ögonfransar som charmar vem som hellst. en trotsig tonåring dock som tycker att alla vuxna är töntiga och tråkiga… hon tycker att hon är störst, vackrast och bäst. hon hade haft ett jäkla humör, gullig och trevlig ena stunder för att i nästa stund skjuta blixtar ut ögonen. 

Izadora hade nog jobbat som dagmamma. ett hjärta av guld och skulle aldrig göra någon illa. hon hade inte velat stå i centrum och hennes vänner är få men trogna.  

Fille hade varit en riktigt sport tjej med ett elegant utseende. full av energi hela dagen. hon älskar att äta, dock ska det vara hälsosam mat. hon hade varit poppis bland sport intresserade killar.

_Jag_
0

Neppe skulle vara fet som ett hus. aldrig motionera och alltid äta på Mc Donalds. Han hade haft dåligt självförtroende och vart lite blyg av sig.=) Rara hade vart en "evil bitch" som hade styrt och ställt precís som hon själv ville bland alla killar hon hade..

AusaBausa
0

Ludde: hade varit en oförskämd nosig tonåring som inte lyssnat ett skit på morsan…jeans hängande nedanför rumpan(kallingar synliga…). tyckt hon bara var allmänt jobbig m sina krav men innerst inne en osäker liten grabb som bara vill vara tilllags ibland.

Kefir: en riktig bullmamma, m mga barn o fart o fläkt runt sig men tagit allt m ro själv, en som passar sina barn m hökögon o ställer upp på det mesta men inte dumsnäll..stora mammaklänningar 

Kelda: en söt liten 2-årig tjej som bara vill vara tillags o älskar få vara m där det händer ngt m de vuxna, lyhörd o lätt hanterligt barn. sommarklänning o rosett i hår.

Keso: sparkbyxor o bara lever för och upptäcka allt omkring sig. Nyfiken men samtidigt rädd..

agnes_S
0

Tubbe hade varit en valpig tonårsgrabb. Svårt med kroppskontrollen och inte riktigt veta hur ahn skulle bete sig :P Snäll och kanske lite osäker av sig, och klumpig…

wewwa
0

#18 Det skulle man kunna göra ja :)

Någon som har startat en sådan tråd ännu som jag har missat isf? :P

zettan
0

Min Rosa hade varit en dam lite överviktig som gärna satt framför tv:n och åt godis. Inte göra så mkt mer än vad man måste

Hade min lille Bastic varit karl då hade han suttit med en flaska öl och nypit småflickor i rumpan haha

SHV-Pysen
0

Pysen skulle nog vara en jobbig liten unge som bara vill busa och tycker det är jättetråkigt när man ska städa och sådana saker. Sedan så skulle han försöka få en massa kompisar som egentligen inte alls vill umgås med honom, men han skulle bara hänga efter dem och försöka "vara en i gänget" så att säga ;) Och de flesta ser sina hästar och hundar m.m som sina barn, medans jag ser Pysen mer som en brorsa, och om man skulle göra om häståren till människoår skulle han vara typ samma ålder som jag (men väääääldigt omogen!!), och snacka om att han skulle gå mig på nerverna!

En annan häst i stallet, Happy, hon skulle vara så lik sin ägare så att det inte är sant!! (även fast ägaren  kanske inte tycker det) Happy kan vara riktigt grinig (framförallt vid brunst) och hennes ägare är likadan. Gud vad kul det skulle vara att se dem två om Happy var människa!! XD

AnnaBrandell
0

ifall mitt russ va en människa skulle han nog ha legat på psyket för schitzofreni!

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

stall-harmoni
0

hmmm.. kul fundering!
Texas- skulle vara en buskille, med även lite teprament. liksom bara flummat runt….
Blända- hon skulle varit en kaxig å spydig tonårstjej, men innerst inne mjuk. å väldigt charmig för att få som hon vill….
Snuttan- en väldigt snygg tjej men som är väldigt osäker på sej själv och sin omgivning. Vill vara alla till lags men allt blir fel å så får hon panik.