Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 904 ggr
Spiritinthesky
0

för stor för transporten.

Pappas arbetar kompis undrade om jag ville hjälpa till att rida hans fullblod. ägaren har gått omkull med hästen och därför blivit så skadad att han inte kan rida. hästen är utbildad av Rolf-göran Bengtsson i hoppning, och dom vill därför ha någon som kan hoppa den lite lr så, bara för en tid då den nu är 17 år. men, dom bor ca 5-6 mil härifrån, och det pallar vi såklart inte köra, utan jag (Y) kom på den smarta idèn att ta hem honom över sommaren, sätta igång honom, och sen i vinter (får han åka tbx eftersom han inte får plats i stallet) bara hålla igång bäst jag kan. (:

men detta funkar inte. utan robban kan verkligen inte åka transport… han är välldigt stor (ca 183 cm hög) och välldigt otålig i transporten. inte närvös, men han väver, så hela transporten gungar, i svängarna har han fått för sej att luta sej åt sidorna, så det har hänt att transporten har vällt. hans ägare beslutade då att köpa en lastbil, ingen stor ( det kostar ju massoooor) utan en liten , men robban fick helt ekelt inte plats i den ;/ hade varit så roligt att ha honom ! men vet inte hur jag ska få hem honom.. *suck

Isa Aronsson

www.stallequino.se

lisette
0

ni får väl kontakta en transportör. de har ju större lastbilar.

Yessica
0

Jaa, det låter nog som ni får göra som #1 säger, kontakta transportör.. :(

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Spiritinthesky
0

Fast så viktigt är det inte att han kmr hem hit, det skulle bara vara en kul grej lr så ^ hans fru kanske ska rida honom lite, men hon vågar ju tyvärr inte hoppa.. :/

Isa Aronsson

www.stallequino.se

wewwa
0

Ojdå, jo det låter nog som en transportör med större lastbil är det ända alternativet.

Detta har väl inget större samband med det du undrade över men när gick ekipaget omkull och hurpass skadad blev ryttaren?

Silenos
0

Det finns ju transporter som är extra höga, tex vissa moddeler av Boj. kanske ni han hitta någon att hyra ?

Spiritinthesky
0

#4 det var några år sen (5-6?) (: jag vet bara att robban blev rädd för nåt, stegrade och gick över, han blev så skadad att han slutade med rullstol i typ sommras ;o så det var la ingen rolig olycka direkt..

tck ör svaren , vi får se hur det blir (: får tjata lite på min pappa.. haha :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Thorsson
0

Åk dit med din häs över sommaren, så slipper robban åka.. ;)

Spiritinthesky
0

#7 har tre hästar , kan inte dra med mej allihop eftersom ena har sin ryttare här hemma, plus att det är alldeles för mkt tävlingar o träningar :)

nej, tyvärr blir det nog ingen robinsson för mej i sommar :/ *suck får åka o häla på lite då och då i stället. ^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Thorsson
0

#8. Aha, jo. det blir ju inte så smidigt! Tufft att avstå ifrån ett sådant tillfälle. Nåväl, du har dina stjärnponnis! :D