Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 4644 ggr
hjullan
0

foderjäst

nu måste jag starta en till tråd, för att stilla mitt sinne. Någon som använder foderjäst? Har ni sett nån skillnad på pälsen? och pricken över i:et vore om ni även testat något annat b-vitamin preparat!! så att man kan jämföra.

som jag sagt tidigare, min isis som jag hade, fick en halv meter päls och jag undrar bara om det är för foderjästen och lösdrift i kombination. Provade TYVÄRR ingen annan produkt så jag kan inte avgöra om det va för foderjästen. har ni sett nån sån dramatisk effekt nångång?!

gejsa
0

Det var värst vad många trådar du startar i dag då hjullan. *ler*

hjullan
0

YES! ju mer man läser desto mer funderar hjärnan ..

gejsa
0

Ja, mitt minne är kort så jag minns inte hur det var med mina hästar iaf. sorry!

Mandysan
0

Jag har gett foderjäst och har gett Kraffts B-Vitamin. Dock inte samtidigt. Men det var ingen större skillnad i päls tycker jag… Foxen hade ½ meter päls när hon kom så=)

E_hjo
0

Jag ger Maggan foderjäst. Hon har superfin päls både på vintern å sommarn, fast om det är pga jästen vet ja inte… =/

Lyrik
0

Min får 1½-2 dl foderjäst varje dag när han är installad. Blir mkt bättre i sin knasmage, pälsen och hovarna blir bättre.

LinaN
0

var köper jag foderjäst?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Mandysan
0

Oj, vilekn gammal tråd :O

#7 På GG…

LinaN
0

Mjoh, ringde till granngården och fick prisuppgift. *ryser* 3 kg för 249 kr….. det är ju tokdyrt….. Men sen är då frågan, hur mycket ska man dosera?

Mandysan
0

#9 Jisses! Här kostar 7 kg 148.56:- ;)

LinaN
0

Madysan, det är ju litet mer överkomligt pris…..

Jag frågade om GG hade större förpacknignar emn det hade dom inte…. o det är på tok för dyrt…. då köper jag hellre ett paket emd jäst i affären… då har jag en månadskostnad på 30 kr…. 

Rita.S ska se om hon kan få tag på öljäst till mig när hon åker till Norge. Där skänker de praktiskt taget bort det…. Så det är ett alternativ.

Harry fällde ju sin vinterpäls väldigt sent o tror han hade mått bra av litet extra b-vitakaniner.

Mandysan
0

#11 Sprang ner en snabbis till GG (bor typ granne med dem) och kollade vad de tog för 25 kg här idag, 457.50:-….

LinaN
0

tycker de tä r litet trist at tdom itne kan ta hem 25kg säck till mig isf :S men det är ändå rätt dyrt…. som sagt, när jag vet hur man ska dosera det så blir det lättare o beräkna på vad som blir billigast.

Mandysan
0

#13 Våra "stora" hästar fick 1 dl om dagen…

tessa
0

Lina: Jag har köpt foderjäst på GG, en hink på ca 7 kg tror jag.. kostade ca 160 kr har jag för mig… Annars finns det på brätte haga, intill tegen ;) Dit ska jag någon dag och köpa jäst, de har även bryggerijäst i större förpackning men personalen sa där en gång att den är av något sämre kvalitet…

Jag ger mina pållar foderjäst, tycker att det är särskilt bra nu i pästider =) Min Yrla var den blankaste pållen i stallet förra vintern och så sent som idag sa stallägaren till mig udner ett stallmöte att mina pållar har så blank och fin päls.. Hon undrade om det berodde på foderjästen som jag ger dem. Antagligen.. jag har även tidigare gett stöpta linfrön, får se om jag fortsätter med det eller ger Yrla lite linfrökaka.

LinaN
0

okie ska höra med Brätte cokså vad de tar…. Harry behöver ltiet stöd med pälsen eftersom den ogärna släpper samtidigt o sen vill jag gärna ha litet mera glans (även om han är väldans fin i pälsen som det är. :D han är slät o blankare än förra året så betet har verkliogen gjort susen för honom.)

tezzie
0

Här i sundsvall kostar 7 kg foderjäst 150 spänn på GG

*** Kärleken övervinner allt ***

tessa
0

#16: jag tror hagas märke är billigare än GG, men det är inte samma sort så kvalitet ska jag inte uttala mig om.. =) men hojta gärna här om du vet, för jag ska snart köpa ny hink!! =)

LinaN
0

köpte vanlig hushållsjäst för vanliga degar (alltså inte för söta degar) o så får han ett halvt sådant paket om dagen. så ser vi om han äter det överhuvudtaget först :P

ett halvt paket var vad min vetrinär i skåne rekommenderade till min travare o mitt fullblod. så jag kör på det o smular ner det i resten av fodret.

Lyrik
0

Köper Bryggerijäst på Johan Hanssson AB här i Uppsala. 25 kg säck, kostar 7.80 kr/kg + moms. Men är dryg, ger bara 1 dl om dagen till Lyrik.

GG har oxå foderjäst, både 25 kg säck och 7 kg hink men det blir dyrare än b-jästen.

Elcyion
0

Nordpost säljer också foderjäst. 7 kg för 160:- med moms. (128:- utan moms).

Medarbetare på jack russel terrier

Lyrik
0

Nu kostar Bryggerijästen på Hanssons 195 kr med moms för 25 kg säck.