vit rand på hoven??
Hej alla blöta!
Idag när jag besökte Yrla och de andra hästarna i hagen, upptäckte jag att Yrla hade vita ränder kring sina fyra hovar, såg jättemärkligt ut. Precis vid kronranden. När man kände med fingrarna så kändes det som en slags beläggning, inte jättehård som var ett par cm bred och gick runt hovarna. De andra hästarna hade det också men inte riktigt lika tydligt. Vad är detta - någon som vet?
har det med fukten att göra, har ju regnat mycket? vanligt förekommande? Tyvärr hade jag inte kameran med mig, så att jag kunde fota.
Mvh en nyfiken Tessan

alla hästar jag har sett när det regnat mycket har fått dom ränderna. min häst har det just nu. det är inget farligt.,
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
vad skönt, hoppades att det var något "normalt".. men det är ingen som vet vad det beror på? *nyfiken*

det är bland de få saker jag inte vet om hovar, varför dom uppstår alltså.

det är som våra nagelband och när dem blir blöta så sväller dem och blir mjuka.

Alla blöta!!! Vi har inte fått regn på några dagar nu. he he

vi har inte fått annat än regn de senaste dagarna…
#3: det finns väl ingen som vet allt.. =)
#4: Det låter ju rätt logiskt! - tur att hovarna inte skrumpnar som blöta fingrar i alla fall.. =)
#5: Jaså, ingen regn alls - det kanske kommer..? =) Vi hade en strålande och varm dag igår, som man passade på att njuta av då vädernissarna faktiskt hade rätt om en blöt helg. Det är mer regn än sol här, över lag nu. Känns allt lite höstigt.. brr.

Jag tror att vi ska få regn i morgon. 
Nu tycker jag att det räcker. Vi har fått sammanlagt 29 mm sedan torkan efter midsommar. Så nu börjar vi få grönt överallt igen. Måste t o m klippa gräsmattan snart.

vi har ennu torrt:( de kom lite regn en natt men de var inte emykke de torakde bort på dagen fast de känndes väldigt kallt o höstigt den dagen..
ja det är sällan det är "lagom"… =) men då är detta med vita ränder inget att oroa sig för eller bry sig om egentligen.. "fullt naturligt" med andra ord. Då ska jag fira detta med en tequila, isch sambon har varit i tyskland ;D

Tequilla usch vad äckligt! Har druckit mig rejält dålig av det. Akta dig! *ler*
mmhmm know what you mean.. ;)
men man vill gärna lura sig att man förr var ung och dum.. nu är man - antagligen.. bara dum! 

Hi, hi antagligen.
ja det blev allt mer än tequila igår, fast det var väl iofs inte oväntat =) - lite öl och några drinkar slank också ner men jag känner mig ovanligt fräsch idag faktiskt - halleluja! Antagligen var det pyttipannan som räddade mig - åt ett halvt paket innan partajandet och resten av paketet inatt.. totalt ett kilo, mumma för magen! ;)