Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 829 ggr
Milli
0

fång :(

Japp för två veckor sen fick mitt russ fång.
Har fått äta medicin i 2 veckor nu och boxvila.
Men det ser inte direkt ljust ut…
Han har aldrig varit sjuk förut när jag har haft honom.
Och för exakt ett år sedan blev ju mitt varmblod halt och fick avlivas i dec. Klarar bara inte av att behöva ta bort en häst till.
Men det är väl bara att hoppas på det bästa nu.

Var bara tvungen att skriva av mig lite… (:

Wiemona
0

Hoppas det vänder snart och att han inte har fått permanenta skador. Jag har bott på gård med många djur hela mitt liv och har fått min del av avlivade hästar och andra djur. Hur tråkigt det än ser ut för sin vän så måste man tänka framåt. Lider han mycket och ett tråkigt slut närmar sig så vet du att du har gjort vad du kunnat och varit hos honom. Och du- man klarar hur mycket som helst när det gäller djur…som djurägare kan man aldrig få garantier för långa och lyckliga liv. Men ett liv utan djur är inget roligt och då får man leva sig igenom de tunga och svåra besluten och tiderna också. Hoppas det går bra för din lilla häst!

Ledin
0

jaså fick han svår fång? Jag har vart med flera som drabbs av detta (ingen av mina) en hade svår fång men gick iaf att rädda men han fick sen gå på supernerbetat hage o rätt liten med för att undvika detta igen. även shettis som har fått det gång på gång trots att hon fått en hage som inte funnits mera än typ mossa, har du möjligen en paddock så ha den i den som hage se då till att rensa runtom för hur det än är så verkar dom hitta gräs tillräckligt mycket för att drabbas igen. Hoppas din klarar sig o att han snart blir bra.