Fjordsto söker ny ägare!!!!!
Hon är född 1994, är diplomsto. Riden och körd för vagn.
Bra stam, har fått en avkomma som också är diplomsto. Hon är en c-ponny på 137 cm men upplevs högre eftersom hon är kraftig. Ej till nybörjare.
Finns du seriösa som vill ha en fin fjording till ridning och ev körning?
Hör av dig till mig isf för provridning. Hon står i Eskilstuna.
/Carola
Fin fjording :)

Ja, hon är fin men har mage eftersom hon går på bete. Har iaf inte fång eller haft det heller då ju. :) Bra stam har hon ifall man vill avla. Fast bäst är ju om man vill använda henne i ridning och körning.

hon är jättesöt!
min första ponny var en fjording… :)

Tack! Ja, Gejsa är ju min första häst också så…..:)

Hon såg riktigt fin ut! =)
Jag har en fjording på halvfoder, jag var inte så jätteintresserad av fjordingar förr, men de är jättefina och trevliga! Och friska; Ruffa som jag tar hand om är 25 år och hur fräsch som helst! =)
Hade jag inte varit så himla lång så hade jag velat ha en fjording oxå. :P Jättefin på bilden gejsa. :)

Kan du inte visa en bild på henne uppställd från sidan, det säger mer mer än en ridbild faktiskt.
hon var mycket fin :) är så kul att fjordingar har gått upp i pris å o när dom ser ut som denna med :D jätte fin är hon. Säger som #7 ett kort när hon är uppställd :)

#7# och #8# skulle nog inte vilja visa ett foto i dagens läge hur hon ser ut uppställd. Hon har gått på bete alldeles för länge för det. Sedan är det ridfoton folk frågar efter när dom hör av sig.
#0 Ge mig! Jag älskar fjordingar!=D

#5# Visst är dom friska. Har en fjording inackorderad här som är 22 år är lika pigg som Gejsa än. :)
#6# Hur lång är du då?
#8# Ang priset så är det för att hon är diplomsto, har bra stam och hennes avkomma har tävlat i fjordriks 2 år. Frågade på fjordföreningen vad hon skulle vara värd ungefär. 25.000 kr tyckte dom.
ett bra fjordsto är värd runt 30-35 ser även dyrare så 25 är ett mycket bra pris. Och fjordingar blir feta snabbt :D men ett plus är ju att då blir hon lättare dräktig om man vill ta föl :)

#11 kommer igåg när jag sålde mitt fjordsto… hon var oxå diplomsto o hade fått en godkänd hingst, hon såldes för 11.000kr.. nu var det ju iofs 9år sen men ändå.. ;)

#12# Då ska jag tala om för dig vad hennes avkomma såldes för i höstas. 65 papp. :)
oj där ser man :D ja hon var ju fin tyvärr svarar inte hon som jag vet letar efter en körhäst. men jag har lämnat medelande iaf om denna :)
Gud vad fin, längtar efter fjording!

Varför ska du sälja henne?

#9 spelar ingen roll, vinklar, rygg med mer sitter lika, hur fet eller smal hästen än är. Lägg ut en bild här i alla fall där vi kan få se. 25 000 kr tycker jag låter billigt för ett diplom sto med stam, stam och diplom borde värdesättas högre.

#18# Jag har ingen bild just nu. Brukar ju bara ta när vi rider.
Visst är det billigt. Och ändå får jag bara konstiga personer som svarar. Får se om vi kan ta något foto. Har en valp just nu som jag inte får gå ifrån. Så jag går bara ner och snabbmockar med henne med mig. Rida har jag inte fått gjort på 3 veckor. Kan inte gå in i hagen heller. Känner mig rätt så låst just nu faktist. Kan inte lämna henne hos varken Elin eller gubben. Då blir hon skogstokig. *fniss*

#17# Jag har för många hästar. Har 4 st och ska sälja 2. ska ha 2 kvar. Dottern flyttar hemifrån i höst troligtvis. Tycker det blir lite för mycket med 4 hästar då. :) Dom ska ridas inte bara stå i hagen tycker jag.

#12 det är väl tvärt om, svårare att få dräktig om stoet är för kraftigt? fast det är väl illa åt båda hållen antar jag
för övrigt såldes fjordingen i vårat stall för 18'. diplomsto hon också. var 9 år då. är till salu nu igen har jag sett
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#21# Var kanske något fel på henne eftersom hon såldes så billigt och är till salu igen. Var hon körd mycket då? Kan ju tex vara bakrädd då blir ju priset lägre. Aldrig fått en avkomma osv.
Min fjording var lätt att få dräktig första gången iaf. Men nu hoppas jag ju inte att någon uppfödare vill köpa henne. Utan använda henne. En häst mår ju bäst av att användas tycker jag.

#9 - Fast å andra sidan så vill nog de blivande ägarna ha ett så ärligt foto som möjligt. :) Jag menar, om de vet hur tjock hon är så vet de det och blir inte "förvånade" när de ser henne, om hon skulle se smalare ut på bild. :)

Jag skrev dubbelt pga fel på mitt mobila bredband. Det går supersakta.
Men jag är ju inte helt bakom flötet som vissa verkar tro om mig. :)

#24# Men det förstår du väl att jag visar en människa privat en ev spekulant hur hon ser ut live nu. Men inte gärna på ett forum. Men nu har jag iaf satt ut ett nytaget foto från i dag.
Jag menade ju inget illa. Jag menade i en annons, men visst. Om du inte vill så behöver du inte, det var bara en tanke..

Nej, jag förstår att du inte menade något illa. Men jag vill ju förklara varför också.
:)

#20 okej, jo det förstår jag :)