Brukar ni löshoppa?
Jag brukar försöka löshoppa mina hästar hel en del på sommaren, här är en bild på Athena, hon riktigt älskar det 

Så mycket att hon ibland vänder och hoppar tillbaka 
Har tyvärr inga linor så kan inte göra det på "riktigt", men ibland blir det ett par skutt. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vist är hon underbar, mitt lilla hjärta

nej, men innan den 1:a september så skall stallägaren ha fixat staket runt padocken,så då kan vi löshoppa hur mycket vi än vill
. alla längtar tills vi kan löshoppa.
(våran häst är tävlad upp till 120cm, men jag vågar inte hoppa så högt, så han får hoppa högt själv i löshoppningen).
jag har ju inget att hoppa med…
hur stor är athena lorita ?
Har inte gjort det på några år nu, men gjorde det en del förut med Þerna. Hon tyckte det var jättekul och kunde hoppa högt också… Fast sen var väl inte avståndsbedömningen hennes bästa egenskap. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

brago ska löshoppas realtivt snart… =)

Nix, brukar inte löshoppa men hoppas att vi kommer igång med det till hösten

#5 Hon är en lite D, tror jag, hon är inte slutmätt, jag är liksom för gammal att tävla ponny så det har aldrig blivit av, skulle tippa kring 142 någonting. Här är en bild på en ryttare på ca 165 och henne, så ser man ungefär hur liten/stor hon är

#3 håller med dig, ser ut att vara en trevlig tjej.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#3 Tack, hon är trevlig och snäll, hon pratar ganska mycket så det kan bli ett herrans gnäggande i stallet ibland.

lorita, jahaa, är hon inte större ? det har jag fått för mig, iaf att hon var maxad d. :P

#12 kul, hälig teknik…….Kiara har jag löshoppat många gånger nu och på låga hinder så har även Karisma fått följa med 
#13 det räcker till och blir över, för hon hoppar som en gudinna, det är kanske därför hon heter Athena 

Inte ofta längre tyvärr. Är dålig på att orka bygga hinder osv.

Har aldrig löshoppat min, har ingen plats att löshoppa på.
Scadde är ingen ungdom längre så..
Minst 1g i månaden…
ja lorita, hon måste ju göra skäl för sitt namn :)

Jag brukade löshoppa Mangis, men inte så ofta. Stella får vänta till efter avvänjningen eftersom Mangis är halt, annar brukar de börja med fölisarna nångång efter fyra feckor.
Löshoppar ca 1-2 gånger i månaden

Musse löshoppade jag o så har Lennox fått testa ett litet kryss =)
Nisse löshoppar jag lite då o då :)
Som högst har hon löshoppat en oxer på 1,05 m.
/Elin

Brukade löshoppa Astra på Frista, men har inte gjort det sedan vi flyttade till nya stallet. Där finns det inget att stänga paddocken med dock, men jag har använt grimskaft förut när jag hade henne lös och det fungerade bra. Ska nog löshoppa henne när jag kommer hem och har fått ordning på hennes lösa sko.
Det finns två löshoppningsbilder på Astra i mitt fotoalbum :)
Ja, jag brukar löshoppa Calle, men han brukar missa hindrerna (A) men han tycker det är kul att sprnga runt i paddocken :)

Vi brukar löshoppa ganska ofta. Brukar ha sällskap med Jennie och Rappe, men senaste gången nu under försommaren så flippade Dandelion och gick plötsligt in för att ha ihjäl Rappe, så sen har det inte blivit nåt..
Men löshoppning är en bra lösning när man vill få ur lite energi, men inte orkar rida. Och när man vill se hästen hoppa men inte törs själv 

Vi ska lösahoppa i kväll, snart troligvist.

vi löshoppar nästan aldrig..

Inte vi heller. :) Det är så jobbigt att plocka fram allt. Men när vi väl gjort det så gillar iaf hästarna det.

Nästan alla hästar gillar att löshoppas, även jag tycker det är kul. Fler som har bilder på sina hästar när dom löshoppas.
Luddis gillar att hoppa :) men de gäller bara då man har kommit igång :) ibörjan tycker hon att de inte är så spec kul.. men väl börjat hoppa så är hon i full gång :) då går de knappt att få stopp på henne :P

Fast när hon väl bestämt sig för att hoppa gjorde hon det i alla fall med stil ;)
//Mickan

Härligt och så många hästar med så bra teknik 
vi löshoppade i förra stallet ibland. Wambezi gillade det inte, men Kalle somälskar att hoppa tyckte det var jätteroligt.(speciellt de högsta hindrena)
tyvärr tog jag aldrig kort..
men jag ska nog låna grannens paddock och göra om det ibland.
har löshoppat unghästen ett par gånger men han är inte den modigaste så är det för högt (enligt honom så hoppar han inte)
varmbloden löshoppades regelbundet, gamlingen fick hoppa låga hinder med unghästen och dom andra har båda löshoppat 120. Så hoppa kan dom med bra teknik!

Skulle vilja löshoppa Eddie ngn gång! Har aldrig löshoppat ngn häst. Skulle vilja se hans teknik =P Man ser inte så bra på bilder å filmer.. tyvärr. =P Det är ju ingen annan som hoppar honom ;).
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Vi ska löshoppa Sally ikväll 

Brukar och brukar.. Händer väl nång gång per år. Men det beror vilken häst det gäller. När jag red i Cayenne så löshoppade vi en del för att hon skulle få in teknik och lite vana. Löshoppade Casa också på låga hinder när han vägrade som mest… Peppe har jag aldrig löshoppat.

förhoppningsvis så löshoppas alla tre på lördag.

Har aldrig löshoppat nån av mina. Men ska kanske göra det nån dag:)

Löshoppar min ibl när jag får nått ryck

Har löshoppat Plexus en gång, än så länge. Hoppas på att det blir fler gånger! =D Han tyckte det var så kul!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Jag brukar löshoppa våra hästar här hemma :D.
Hittar tyvär ej bilderna då jag löshoppar mitt egna fjordsto Juni som är 5år när jag löshoppar henne. Hon hoppa iaf 110cm..
Får väl se om det blir löshoppning av Sylgja nån gång i sommar… Om jag får hästen att förstå att det går att hoppa, nån gång då. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag löshoppar inte mina, men brukar få hjälpa andra med löshoppa vissa fattar direckt vad det e frågon om å hoppar som tusan själva en del tycker det e lite läskigt så dom får ta några hopp för att dom bara ska fatta vinken och att det inte är farligt.
#59 HOn sköter sig himla bra! :)) Kul att se!
här är "min" gamla tant! Ett lätt hinder för hon var lite omusklad…
Har även en film på henne när min kompis rider henne! jag vågar inte hoppa henne riktigt än! haha! Jag är en fegis! hihi!
http://www.youtube.com/watch?v=7wy8EH7sfOw <----Filmen!
En till film från när vi löshoppar! hihi!

Jag har löshoppat Folly nån gång, men nu var det ett tag sen. Har byggt ny paddock i helgen så nu kan vi snart hoppa, måste bara bygga hinderstöd!!
*** Kärleken övervinner allt ***
Vi löshoppade Nickolina rätt nyligen. Hon är dock inte så bra på att hoppa, fattar inte själv att man behöver ha fart mot hindrerna och kan inte hoppa stora kryss (hon dyker under dem istället…)
Lolly kunde vi inte hoppa, då hon är halt, så hon fick stå vid sidan och vara draghjälp. Vi hade byggt upp banan i hagen, så efter vi hade jobbat med hästarna så "smög" sig Lolly fram till ett hinder och hoppade ändå… knäpphäst :P

nej , har nog aldrig gjort det med min häst, men jag och sandra tänkte göra det imon med kanel och rasmus :)

löshoppar inte för vi har ingen padock hemma hos mig.utav vi hoppar bara på några hinder som står uppe vid en gammal skola.men nu ska jag få börga ridai padock med.så nu ska jag snart börga löshoppa:)mamma ska dela upp vir stira hage i mindre delar
Löshoppade meadow idaow ^^ han var jätte duktig, det högsta var en oxer på 1.20 =)
Min c ponny som var 139 cm löshoppade 150 cm.
Han älskade att löshoppa!
Anastasia har jag inte löshoppat så mkt, men hon gillar det också :)
#50 Hur högt är hindret? :)