Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 3580 ggr
Lollofoto
1

Nu e han borta..

Min sköthäst/medryttarhäst åkte iväg till sitt ridläger Fenix park idag. Nu fattar jag hur det känns när det bästa i ens liv tas iväg från en. Jag kommer ihåg dagen jag fick bli på han, det var den bästa dan i mitt liv, gud va lycklig jav var, jag visste att han sedan skulle åka tillbaka till sitt ridläger men det e ju inte så man tänker..
Han hade blivit så fin, fått musklör och var mycket gladare. Nu kommer han åka tillbaka dit och bli sparkad i magen av nån unge, och så kommer han förlora alla musklörer igen..
Jag komemr aldrig glömma den dagen han åkte, jag ledde in han i transporten, men han ville inte gå in, gubben som körde var en riktig tjurgubbe och han fick åka i sin nylongrimma utan skydd(!!) eftersom han kom sån. Jag fick kanppt söga hej då till han och gubben bara smälldee igen dörren, jag hörde hans sista gnäggning, men lugn du gubben jag kommer att hälsa på dej även fast det ligger nere i skåne, du betyder så jävla mkt för mej, jag kommer alltid älska dej..

lisette
0

du kan väl ta hem honom igen till hösten?

pippa__
0

var bor du nånstans då? Tråkigt att skiljas, men som du säger så kan du hälsa på =)

Cilla89a
0

vad heter hästen? :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lollofoto
0

#1 Jag har tyvärr ingen möjlighet att ha häst, jag börjar i åttan och vi reser mkt bort + att jag har svårt att hitta stallplats :(

#2 Jag bor i stockholm så det blir lite långt men eftersom vi ska bila till Italien så kanske vi kan ta vägen förbi (:

Cilla89a
0

puttar..

Lollofoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av dom sista bilderna på mej och Keso

[VictoriaR]
0

Vad tråkigt..:(

joooossan
0

Usch, aldrig kul :/ Min 2åring åker till ett nytt hem imorgon :(

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Cilla89a
0

#6 han vet jag vem är :)

min ridskola hyr många ponnyer från fenix park, och där har Keso stått en gång i tiden :) himmla trevlig ponny :)

AusaBausa
0

Söt häst o fint namn ;-D

Lollofoto
0

#8 gud vad hemskt :(

#9 va kul :D man kan väll inte säga att han såg så himla trevlig ut men när man väl lärde känna han så va han helt underbar :) red du han?

fridak
0

tråkigt!

Jag har varit medryttare på en ponny från fenix, Kenny.

Wiemona
0

Trodde Fenix Park hade sålt sina hästar? De fick väl på taffsen när ridlärarlönerna kom i media?

fridak
0

#13 de skärpte väl till sig istället. ett tag hade de hela ridlägerverksamheten till salu men kanske var ingen intresserad för det är samma som har dem nu.

Cilla89a
0

#11 nej, jag har aldrig ridit honom ;) jag hade bara min ponny uppstallad på ridskolan där han stod..

#12 han vet jag också vem är ;) han stod på ridskolan nu i våras.. var med endel när min kompis red honom, jisses, vad felriden han varit :O Han gick bokstavligen som en giraff :O När red du honom/hur gick det då?

Lollofoto
0

#12 Visst e det hemskt när dom åker :(

Var i stallet idag, skulle bara följa med min kompis for hon skulle kolla vilken storlek hennes häst hade på schabrak och när jag bara såg hans påsar började jag stor böla