Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 538 ggr
SarahPeace
0

Räddat två liv idaag ; ]

Imorse nä ja va på väg till stallet för att släppa ut hästarna. Då var ju Nisse ute,   Jag såg honom leka med nått brunt, ja trodde det var en kotte typ : P, men sen så såg ja att det var en mus, då jag ja fram till nisse o musen (nisse hålle in den), o så sa ja till Nisse att släppa musen, då gjorde han det :P , hahah, och musen sprang o "gömde" sig där det var lite gräs , stakkarn, han vart helt slut o andades värsta mkt, .. o vad SÖÖÖÖÖTTT den var :D:D, inte va den rädd för mej heller(orka väll inte rröra sig:P) så ja satt meej på huk bredivd musen , (synd att ja inte hadde kamera me meej, ahade fått verkligen bra bild då) ,,, .. sen efter ett tag så sprang den till skogen :P  , Fast nisse brydde väll inte så mkt endå, då mamma "ruskade" på "kattmatpaketet" så då sprang Nisse in : P 

Nyss ä ja var ute o mockade , och ja gick in till sadelkammaren för att hämta ett par handskar(får typ blåser av grepen annars), då har vi ju en såndära klippig sak som man hänger upp nån stans så fluger fastnar på .  precis då så fastnade en liten fluga på… först så brydde jag mej inte, och gick ut till stallgången, men sen så tyckte ja så synd om lilla flugan så då tämtade jag två pennor och så "tog" flugan fast sig på ena o ja hjälpte den loss men andra pennan :P , sen tog ja ut den till en blommland:P , flugan va ju klippig så den kunnd einte flyga. Men ja skräde upp en liten äppel bit o lite hästskit(HAHAHH) , o la bredvid flugen … sen så hämtade ja en sån dära "blomm vatten sprej" , (som man ha vatten i då o sprejar på blommar:-P), o hälde lite vatten bredvid flugans "mat" så det vart lite blöt. … vem vet, den kanske överlever ; - )

Och så levde musen o flugan lyckliga i alla sina dar ;D HAHA

emsems
0

haha.. att du räddade musen kan jag väl förstå, men ett sånt jobb för en fluga?? hahaha

gejsa
0

Tyvärr så kommer inte flugan att överleva om den har spindelnät kvar på sig. Det gör ju att en annan spindel tar den för den kan inte flyga. Hellre döda den. *ler*

Ang musen så gör jag också så ibland.*ler*

Faxlin
0

haha, ja det var en morgon med djurinsattser så det heter duga. Tänk sedan när samma fluga kommer in i ditt rum och håller dig vaken med sitt surrand om natten .;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

E_hjo
0

Haha! En sann djurvänn! Skrattande

tessa
0

omtänksamt gjort Sarah! =)

SarahPeace
0

#1, det var inte första gången ja räddar en fluga : P, Engång så slog ja till en fluga för ja va så jäkla iretterad på den,  men den dog inte . så ja man tyckte lite synd om den oxå  då .. (hihi) . Generad, så ja la den på asfalten o ja hämtade såklart vatten, o en massa frukt:P o så lite "löv" så den hade skugga:P HAHA , Men ja den levde då på 5 stjärnor hotel :P  , fast den tyckte mest om äpplet.. men iaf så flög den iväg sen ; D (dettna var föra sommaren dårå) …

#2 aja flugan kan iaf inte "klaga" på meej om nån annan äter den (finns ju väldig MYCKET små grodor, då vet såna dära SMÅ SMÅ grodor:P ,  oxå) , , Genom att ja "räddade" den : P ,  Ja har iaf inte så såligt samvete då HAH Flört . ..,

#3, flugor är faktiskt VÄÄÄÄÄÄÄÄLLLDIIGT iretterande djur,men ja ha svårt att ta död på dom (mygg o spindlar går bra för mmeej att döda ..*skämms* :P) haha,  Men ja ja fångar oftas flugan/orna istället p släpper ut f (om ja får tag på dom ) ,  annars som dom komme rin till mitt rum, o dom vägrar att bli fångad, så kommer flygsmällan fram:P, haha

NinaToy
0

En fågel fastnade i sånt flugklister i vårt stall så tog några andra loss den och schamponerade  den, försökte tvätta av klistret med aceton och allt men det gick inte bort så de fick slå ihjäl den, fast hellre det än att det blir en långsamm död.

E_hjo
0

#7 Oj, då får nog jag ta bort vårt flugklister! Vill inte att nån fågelstackare ska fastna!

E_hjo
0

Hahaha… Kom ihåg förra året så räddade jag en fladdermusbäbis från att bli uppäten av katten! den var sååå söt!

gejsa
0

#9# Vad gjorde du med den sedan då? fladdermusbebisen alltså.

Hade en fladdermus i höstas förra året en hel vecka och försökte mata den. Men den dog. Var för liten för att kunna flyga än också.

Sussi
0

Haha, först hänger ni upp flugtejp och så när en fluga fastnar gör du allt för att rädda den, det var det roligaste jag hört på länge.

Själv njuter jag att se asen dö långsamt. Kommer det en mal eller annat oskyldigt flugkräk dit klämmer jag ihjäl dem så att de inte lider. Men flugor och bromsar har jag inge medlidande för.

wewwa
0

Jag har oxå räddat en massa flugor Sarah. Igår när jag bytte hästarnas vatten tex, så var det en fluga som höll på att drunkna. Fast idag tog jag död på en geting, så det går väl på ett ut. haha

tessa
0

#11: Det var väl en fågel de försökte rädda, inte en fluga? Fundersam

Wiemona
0

#11: Jag känner som dig. Flugor är djurplågare

Maja
0

#11 - Hahahahahahaha.. Det där lät riktigt komiskt!! "Själv njuter jag att se asen dö långsamt." Hahahaha.. Nej, nej, flugor visar jag inget medlidande för heller!!

gejsa
0

Nej, för tusan flugor är äckliga djur. Tänk på att dom sitter på as och skit och sedan kommer till din ev smörgås som du äter på.

Vi har aldrig haft så jäkla mycket flugor ute och inne som i år. Fy fasen vad äckligt det har varit.

Men så ibland så tycker jag synd om dom. Kan ju inte hjälpa att dom är födda som flugor. Fundersam

Wiemona
0

Nej, de kan inte hjälpa de fötts som flugor. Men d skulle vara lättare att acceptera dem om de höll sig till skiten och gav f-n i att traska runt på mig, min mat o mina djur!

gejsa
0

Helt klart Wiemona.

lisette
0

GEJSA då. nu blir jag förvånad… *fniss*

gejsa
0

#19# Hi hi skriva så kan jag ju göra. Sedan om jag gör så är en annan femma. hi hi

Nej då. Har börjat att slå ihjäl dessa flugor faktist. Häromkvällen slog jag nog ihjäl minst 30-40 st och ÄNDÅ fanns det kvar minst 10 på morgonen när jag plockade fram frukosten.

wewwa
0

#20   haha. Ibland räddar jag dom, vilket inte är ofta. Men jag brukar faktiskt gå lite överallt med flugsmällaren. Rör dom hästarna, så är det nästan så att dom förtjänar det. X ) *elakt men sant*

Courage.C
0

gud vad gulligt gjort=)

Älskar_hästar
0

duktigt sarah (: