Kastanjerna
Jag läste i nån tråd och där skrev tezzie något om kastanjer, därav denna tråd. :)
Hur ser era hästars kastanjer ut?
Mina hästar har korta kastanjer, jag har aldrig behövt göra något, dom håler sig så. Vet en del som pillar bort det långa av kastanjerna ibland, fler som gör det?

jag pillar kastanjer för glatta livet. brukar även plocka på mina kompisars hästar… stör mig på för långa kastanjer, går det att plocka bort så ska det bort anser jag.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Dom jag har nu har korta kastanjer, jag har haft hästar där dom växer och då tar hovslagaren bort dom, ibland får man påpeka att man förväntar sig den hjälpen 

Jag pillar för glatta livet, på alla hästar jag kommer åt ;)
Dom är korta och fina =)
*** Kärleken övervinner allt ***
Låter dem vara, de sitter där de sitter. :P

Besses och Daffys kastanjer håller sig korta, men mamma brukar vara framme då och då och pilla för att hon tycker det är kul :P

Jag pillar me! Tycker dock det är lite äckligt precis när det lossnar..

De luktar sa**n iaf ;)
*** Kärleken övervinner allt ***
Ursäkta som frågar men vad är kastanjer. Jag kanske verkar helt omedveten om allt men..

det är en utväxt på hästens ben en rest från forna tider då den hade fler tår.

Jag pillar när dom växer. Vilket dom inte verkar göra allt för fort. :)
Låter dom vara, de ramlar rätt ofta av sig själv.. :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
luddans är korta =) syns knappt :P

Kastanjerna är korta men sporrarna jättelånga och vassa. Dem pillar jag

Är nästan aldrig där och pillar :)

Pillar bort dem
jag tycker att det ser ovårdat ut om dom har längre så jag pillar bort så dom blir korta, även på andras hästar. Men när mina kom hit var dom långa å jag fick inte röra dom alls så när hovis var här bad jag han att ta tången å korta ner dom så efter det har jag fått pillat antar att dom blir känsliga om dom blir lägre.?

Brukar låta dem vara, men de håller sig korta
Sylgjas sköter sig rätt bra själva, håller sig korta. Men ibland kan jag bara inte låta bli att pilla lite ändå… :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

pålle har knappt några kastanjer, de sköter sig själva