Ras
Vilken ras är din häst/sköthäst eller liknande? Eller vad har du för favvoras?
Nu jag har en welshponny. Men har haft varmblod, halvblod, en till welsh o shettis.
Min medryttarhäst är ett engelsk fullblod, vilket är helt tvärtemot vad jag egentligen föredrar… =P

Ååh, gud vad fin. Jag håller på o letar efter en större häst nu, det blir troligen ett varmblod.

calippo är korsning (vad vet jag inte, men jag tror arab korsat med ngt annat )..
oskar är fjording
brago shettis/?

oj, Jen. Han var mager. Har han ökat något i vikt sedan han kom till dig. Ser ut att vara en fin kille i alla fall.

#3 Kan verkligen rekomendera dig att köpa ett varmblod. De är underbara!!!

Lucky är helegyptisk arab och Kiara är arab/new forest.

Min häst heter nisälla (som alla veeet ;))
Hon är en fjording , min älsklingsgumma <3
Innan hade jag ett varmblod .. Som jag fick ta bort förra året
Jag har skött massvis med shetlandsponnyer, även en welsh korsning, arabkorsning, lettiskt halvblod, tinker, andra fjordingar, andra varmblod m.m.
Har hållt på med hästar i snart 8 år. Så har haft massvis med sköthästar.
/Elin
Vad kul. Alla hästarna var jättefina.

Jag har haft en svensk varmblods kille och innan jag fick honom så hade jag varit medryttare på 3 andra fd travare i olika omgångar.
Nu är jag medryttare på ett underbart polskt arabsto och i vinter får jag hem mitt lilla polska arabföl som är en hingst.
I mitt fotoalbum finns det bilder på hästarna :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Hej på er!
Jag som nyss hittat hit till ridsport iFokus har en Arab och en pensionerad travare.
Själv så tävlar jag inget men gillar hästar och rider så ofta jag har tid, och då alltid travarn. Araben är bara sex år så han är lite för studsig för att jag ska kunna sitta kvar på honom. :) Min fru har hand om träningen där och det kan nog bli nåt av honom så småningom. Vi har haft honom sen han var ett år.
fridens

Hej själv psson och välkommen till vårat glada gäng på ridsport *vinkar*
Det är alltid roligt med fler killar inom ridsporten (ursäkta slo *skratt*)
Vad har araben för stam ???
Tackar! :)
Tamino är ett arabiskt fullblod, Fadern L. M. Limaal, Belgien och Modern Wieskoza.
En snäll och mysig kille, men lite larvig. Blåser gärna upp sig, trippar fram och gör sig till. Är alla Araber sådana?

#19 inte de två araber som jag har haft har varit så iallafall

#19 Nä, det skulle jag inte påstå. De araber jag har haft kontakt med och den jag rider nu är varit lugna och sansade :o)
Eran kuse var ju inte så gammal, men mycket med hur hästen uppför sig har med ledarskapet att göra ;o)
//CBA

Hade först typ en haflinger på ridskolan- världens underbaraste! Och jag fick inte köpa honom när han skulle avlivas pga ont i benet… han kunde gått att räddas jue! :O:| Sen fick jag en egen B-ponny på 122 cm. :P Russ - Welsh typ. :P haha ENVIS SOM FAN! Och helt nervig. :P Sedan tog jag över hennes son som är typ 136 cm , 75% welsh, 25% russ ? :I Haha . :P Jättefin hopponny, nu har jag en irländsk import, 147 cm. Verkligen helt totalt UNDERBAR! :D

Jag har shetland, russ och min ridhäst är varmblod. Jag tycker att varmblod är en otroligt intelligent häst och oftast är de väldigt lätthanterliga.
har haft isis o arab. jullan är korsningsponny

Var skötare/medryttare på en islänning/dartmoor och en svensk ridponny (Lindas Sota o Vicky), sen medryttare på ett connemara sto, Hagens Vanessa, ett tag och nu har jag haft en angloarab/connemara, Maraboy :) Sen skötte jag lite olika hästar på ridskolan, bland annat ett Belgiskt import sto, Lili Marlene. Har väl ingen speciell favoritras, kanske araber i så fall :)
hagens vanessa! det fanns två ridskole hästar här i stan som hette hagens gisela o hagens jig !
Ett halvblod har jag , efter Singapore 593, på tal om det finns det någon som ev har ett foto på honom ? har letat överallt men kan ej hitta något.

Just nu har vi två halvblod, en islänning och en fjording. Vi har ägt ett russ, en shettis och en korsning på halvblod/russ och ett halvblod också.
lånar två paint ston av min mamma…
ska eventuellt köpa ena stoet som nu bara är föl… dom är verkligen vackra bägge två

Ja har ett varmblod (Ridtravare då … fast nu är hon enligt mej ridhäst hhihih) , Sen ha jag en lite Brittsh spotted pony ! , och har har haft en shettis, men det fick vi avliva : ( , sköthästar o medryttar hästar ja har haft (mest skötisar :P) är många olika raser, mest varmblod , sen va ja skötis på Curt <3 Halvblod, världens gullegris, o såklart nordsvensken Isabell:Å

Har en "ridtravare". Maggan 
(hmmm…. måste nog skaffa lite nya bilder tror ja)

Islandshäst. Både alla f.d medryttarhästar, hyrhästar och (ev.) blivande foderhästen. Den sistnämda på bild.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag får inte fram hela bilden Juve!

har en sköthäst eller va man nu ska kalla de o hon är korsning fullblod/conemara ska försöka sätta in en bild nån da om ja kommer ihåg o ta me kameran ti stalle :P

SHETTIS
har jag

har haft en b-ponny korsning (skickar med bild) vad tycker ni den ser ut som? ;) Har även haft en welsh C-ponny och har nu en irländsk D-ponny! :)

tkr dt ser ut som en tomte ;)

Japps, tomte var de ja ;)

#38# Nu fick jag fram bilden. Vad fin han är.

#45 Nej, hon är en ful liten tunna med svintoman.
Men väldigt rolig att rida, mycket att jobba med.. Och sån otrolig personlighet. Har aldrig träffat en mer speciell häst. Och lite söt är hon ju också. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#47# Svintoman??? Har hon eksem också?

Min favorit ras är fjording . Har ingen egen/medryttarhäst .
Min medryttarhäst är ett korsningssto mellan Arabiskt fullblod och Pinto. Hennes föl som idag är 26 dagar gammalt, är även Connemara i också eftersom hingsten var connemara. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Hej jag är ny på denna sidan o jag har en nordsvensk brukshäst. Hon heter Doriz o hon är två år. Till helgen skall vi på premiering o det går säkert lika bra som förra året då hon gick etta.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#38 fin isis! :)
#54 Välkommen! :)
#51 Näpp, hon är eksemfri. Men manen vill inte växa. :P Fast det är rätt positivt, för pga den tror folk att hon är unghäst, så då kan man skylla hennes beteende på det..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jaha på så vis. Hur gammal är hon då?

Sånn man är urhäftig! :D
#57 Hon är 11. Så hon borde vara lite mer mogen är hon är.. Men men. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

halvblod,arab och schettis har jag=)
Jag har en New Forest :D
Mitt framtida drömstall:
Roll (NF), en nordsvensk och några shettisar :D

I mitt stall har det stått genom åren: Arab, sv halvblod, varmblodigtravare, sv ridponny, Island, Dartmoor, Shettis, Newforrest, knabstrupper, fbl, welsh så jag har haft de raserna jag gillar mest.
Favorit ras om man får tycka det så är såklart sv. hbl något jag tycker sverige ska var stolta över, att vårat lilla kalla land börjar kunna hävda sig, samt gillar jag knabstrupper för deras otroliga läraktighet men som sagt alla hästar är såklart underbara..
ojdå linda! haha de raser du gillar mest.. det va typ alla raser som finns ;) haha.
nu blir jag inspirerad till en ny tråd.. sorry morrhoppa att jag snor din ide! men du får såklart berätta mer där :P
Öh? Drömstalltråd? Skitbra ide!!
he he. tjata vidare eve!! :D jag trivs.
NinaToy: Menar du att svintoman är urhäftig? :P I så fall kan jag inte hålla med dig.. Sån här man tycker jag är urhäftig.. --->
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hjullan - hiih, så bra :)

Jag har som ni alla vet en hel skock med hästar av blandad kompott, så jag vet inte vad jag ska välja UPS DET BLEV VISST DUBBLETT
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#67# Ja precis! :)
#69 Jo, jag med. När jag tog den där bilden var han till salu, och kan säga att jag var väldigt sugen på att köpa honom.. Fast de planerna krossades rätt fort, eftersom de skulle ha runt 100.000 för honom..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

mina "skötarhästar" som jag har på min praktikplats är 3 stycken varmblodia travare