nya pjucks
idag har hästarna fått nya skor. blev lite förvånad när jag fick se hovslagaren. en tjej med dreads, tatueringar och piercings…
mina tre gick jättebra att verka/sko.
men harry (märker ni så mkt strul det är med honom ;)) han var jävlig. han slog med frambenen när vi försökte ta frambenen. han kosparkade med bakbenen. vi lyckades ta 3/4 hovar. när vi hållt på i trekvart så orkade vi inte mer. jag är helt färdig i hela kroppen… man kunde lura honom på de 3 första fötterna, kliade man honom så tänkte han inte på vad hovis gjorde så mkt…

My va likadan när vi skulle sko henne (va ju tvungen eftersom dom måste va skodda runt om på maraton-tävling)… hon har förmodligen blivit slagen eller nåt av sina förra ägare, hon var alltså livrädd så vi fick ta två skor i taget… men nu e alla fyra på… men de tog sin lilla tid, men det gick iallafall bättre och bättre efter varje hov, och dessutom så "bank-tränar" jag varje dag, dvs slår med en hammare på skorna så hon ska vänja sej =)
Min pålle får nya pjucks på torsdag :) Han står oftast snäll som en ko :P
hehe syrrans pålle står still men lägger hela hans tyngd (500 kg) på hovisen… Min häst gillar däremot att nafsa dem lite i rumpan ;o)

#2 har du sett en ko bli skodd?
hmm… undrar om de skulle stå lika snällt om dom skulle skos x)

#0 Min hovis e oxå en tjej och visst e det underbart att "flickor kan" men stackars ryggar..inbillar mig ändå att det e ett karlgöra../Ej feminist..

ja linda, det tycker jag nog med att det är. hade det varit en karl hade det nog gått meddetsamma, men jag tyckte ändå hon (vi) var duktiga..
#4 jag menade mer att kor oftast står stilla snällt, kom inte på nåt bättre att skriva :P

Kor brukar man hissa upp i en verkstol när fossingarna ska trimmas. Då brukar de inte va så lugna längre…
Ajdå… Glöm vad jag skrev om ko :P

Ha, ha gissade du bara slo?
Ja men kor ser ju så lugna och snälla ut när dom står i hagen :) Jag visste faktiskt inte ens att man verkade fossingarna på dom :P

har du inte sett kossor springa? och stångas med varandra??

Våra kor älskar att springa.Speciellt om det kommer häst o ryttare längs vägen. Då springer de dit allt vad de orkar och brölar gärna lite för att skrämmas. Det händer att vi får skjutsa hem en o annan ryttare ibland…
cool hovis!!! ;)

Pjuck? Det var ett nytt ord för mig, låter ganska roligt
Mina får nya…pjucks i torsdag, äntligen i tid en gång, 7 veckor sen senaste skoningen. I loove min nya hovis!

Maggan skoddes igår! Min hovslagare sa att hon hade ca 2 storlekar (!!!) försmå fötter! haha det stämmer verkligen för dom är minimala =)
Jaja, sluta bråka nu jag ger mig :P
Pålle var förövrigt ganska duktig när hovis kom, stod nästan still hela tiden ;)