Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 445 ggr
lisette
0

nya pjucks

idag har hästarna fått nya skor. blev lite förvånad när jag fick se hovslagaren. en tjej med dreads, tatueringar och piercings…

mina tre gick jättebra att verka/sko.

men harry (märker ni så mkt strul det är med honom ;)) han var jävlig. han slog med frambenen när vi försökte ta frambenen. han kosparkade med bakbenen. vi lyckades ta 3/4 hovar. när vi hållt på i trekvart så orkade vi inte mer. jag är helt färdig i hela kroppen… man kunde lura honom på de 3 första fötterna, kliade man honom så tänkte han inte på vad hovis gjorde så mkt…

Lilla_My
0

My va likadan när vi skulle sko henne (va ju tvungen eftersom dom måste va skodda runt om på maraton-tävling)… hon har förmodligen blivit slagen eller nåt av sina förra ägare, hon var alltså livrädd så vi fick ta två skor i taget… men nu e alla fyra på… men de tog sin lilla tid, men det gick iallafall bättre och bättre efter varje hov, och dessutom så "bank-tränar" jag varje dag, dvs slår med en hammare på skorna så hon ska vänja sej =)

[slo]
0

Min pålle får nya pjucks på torsdag :) Han står oftast snäll som en ko :P

Mandysan
0

hehe syrrans pålle står still men lägger hela hans tyngd (500 kg) på hovisen… Min häst gillar däremot att nafsa dem lite i rumpan ;o)

Lilla_My
0

#2 har du sett en ko bli skodd? Fundersam   Räcka ut tungan hmm… undrar om de skulle stå lika snällt om dom skulle skos x)

Linda
0

#0 Min hovis e oxå en tjej och visst e det underbart att "flickor kan" men stackars ryggar..inbillar mig ändå att det e ett karlgöra../Ej feminist..

lisette
0

ja linda, det tycker jag nog med att det är. hade det varit en karl hade det nog gått meddetsamma, men jag tyckte ändå hon (vi) var duktiga..

[slo]
0

#4 jag menade mer att kor oftast står stilla snällt, kom inte på nåt bättre att skriva :P

Wiemona
0

Kor brukar man hissa upp i en verkstol när fossingarna ska trimmas. Då brukar de inte va så lugna längre…

[slo]
0

Ajdå… Glöm vad jag skrev om ko :P

gejsa
0

Ha, ha gissade du bara slo?

[slo]
0

Ja men kor ser ju så lugna och snälla ut när dom står i hagen :) Jag visste faktiskt inte ens att man verkade fossingarna på dom :P

lisette
0

har du inte sett kossor springa? och stångas med varandra??

Wiemona
0

Våra kor älskar att springa.Speciellt om det kommer häst o ryttare längs vägen. Då springer de dit allt vad de orkar och brölar gärna lite för att skrämmas. Det händer att vi får skjutsa hem en o annan ryttare ibland…

tessa
0

cool hovis!!! ;)

Sussi
0

Pjuck? Det var ett nytt ord för mig, låter ganska roligtSkrattande

Mina får nya…pjucks i torsdag, äntligen i tid en gång, 7 veckor sen senaste skoningen. I loove min nya hovis!

E_hjo
0

Maggan skoddes igår! Min hovslagare sa att hon hade ca 2 storlekar (!!!) försmå fötter! haha det stämmer verkligen för dom är minimala =)

[slo]
0

Jaja, sluta bråka nu jag ger mig :P

Pålle var förövrigt ganska duktig när hovis kom, stod nästan still hela tiden ;)