ska jag köpa eller??
tittade på en jätte fin häst ! men den hade vist en gaffelbensskada men enligt ägarna skulle det läka och hästen skulle bli tävlingsbar igen… ska jag åka och kolla lite mer eller ska jag skita idet??
komentera gärna vil ha hjälp!!
kolla kan man ju alltid göra, men är inte gaffelbenskada rätt allvarligt eller tänker jag på någonting annat nu kanske?
åk o kolla och snacka sen RIKTIGT med en veterinär,, :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Jag skulle struntat i det. det finns så många hästar till salu som är hela och friska =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
säger som #3
/Elin
jag skulle höra med vetrinären som har kollat på hästen den måste ju blivit rönkad för att konstatera gafelbenskada, men hoppas inte för mycket. sen hitta jag detta kanske skulle vara något för hästar som har problem med lite av varje :) denna hade gafelbenskada. http://www.backontrack.eu/FCKeditor/File/hasten.html
Jag skulle tänka mig för innan jag köpte en häst med den skadan. Hur pass stor är skadan? Det finns olika grader. En lättare tar minst 3 månader att läka ut. Och jag har haft en häst som hade en krafftig skada och han blev aldrig bra. Så jag tycker att du ska få se rönken bilderna om du tänker att köpa den och även prata med veterinären som har haft hand om hästen.Lycka till

Vad är det för fil du bifogat?
*** Kärleken övervinner allt ***
ja det va något bandage iaf en som vart utdömd sen firskföklarad. men det va en som hade haft gafelbenskada.
Jag skulle aldrig köpt en häst som varit skadad. Gör som du vill men jag tycker du kan låta bli=P
Det finns såpass många friska hästar, så om jag var du hade jag letat vidare.

Jag skulle struntat i det … hitta dej en frisk häst i stället , det är sån stor risk att du blir pålurad något , eller att hästen blir sjuk igen …
jag hade fortsatt att leta, det kan hända att du verkligen gillade hästen. men jag hade letat vidare, det är ju aldrig säkert att det blir bra, och det är bara dumt att "köpa problem"
lycka till :)