Försvunnen ponny !
Åh jag gråter av oro. Igår rymmde mitt Connemarasto som står ca en timmes bilfärd från mig på bete fär hon ska gå i ca 2veckor innan hon flyttas hit tillbax till Åmål på bete. Hon går ensam just nu och flyttades akut dit pga strul hemma. Ah som sagt hon rymmde igår och hade sprungit en halv mil ut på stora asvallts vägen och sprang där vid vägräcket. Som tur var hittade pappa ( hon står hos pappa ) henne ganska tigigt och ingenting hade hänt. Hon hade sprungit mot där jag och mamma bodde förut som är ca 1mil ifrån pappa. Så antagligen letade hon hem efter sina hästkompisar ( som vi sålt , vi äger ju ej de stället längre och har bara kajsa kvar nu ) .Pappa lovade fixa stömmen men den IDIOTEN gjorde inte det så nu är hon bordta igen ;'( Klockan 7 imorse när de vaknade hemma hos pappa ( jag är i Åmål hos mamma ) var hon borta så hon har varit borta i MINST över 4timmar ! Pappa letade i ca 3 och en halv timme sedan åkte den IDIOTEN till jobbet för att fixa en sak han var tvungen att få gjort vilket ja tkr han kunde skete i , min häst liv är väll värt mer än så !? Min bror som är 16år ligger och SOVER. Ja väckte honom och vet ni vad han säger " hon har ju varit borta i flera timmar så då är de ju ingen idé att leta mer " . ja gråter och gråter. Är så orolig , pallar inte mista en till häst ! Prata med mamma som jobbar här i Åmål just nu. Hon försöker jaga på bror min och far min men de fattra verkligen ingenting , ja blir så förbannad !
Funderar på att ta nästa tåg till kil , MEN jag har feber och migrän och måste först gå 7 km för att hämta pengar och sedan 5km 7kmtillbaka sedan 5km till tågstationen. De känns så hopplöst allting just nu :'( tycker ni ja ska göra de ? frågan är om ja orkar nu när ja är sjuk men känns som om de är mitt fel annars IFALL ngn ting händer henne.

Nej, men vad hemskt. Förstår din oro och hoppas att ni hittar henne snarast. Finns det ingen annanstans ni kan ställa henne el försöka hitta en kompis så länge åt henne så hon slipper vara själv?
LYCKA TILL!
#1 Jo jag funderar på att ta hem henne till Åmål redan imorgon. Vill inte blanda ihop henne med en grannes travhästar för det första skulle vi nog inte få de med dem tävlingshästarna " Porslinhästar " som alla säger här om kring. Och sen så har hon bytt så mycket hagkompisar när hon stog på ridskolan där vi hyr in henne och hon är hög i rang så de skulle abra krångla. Bästa är om vi kan få in henne på sommarbetet i Åmål där hennes hagkompis på ridskolan står!

Fy vad hemskt :/
Förstår om du är förrvirrad, men ni hittar nog henne snart! =)
Håller med föregående talare, hästar mår inte bra av att vara ensamma, hitta en liten hästkompis till henne!
Lycka till, håller tummarna!
Nej ja vet att de inte gör de men de blev ett så stul hemma så de var antingen sälja henne eller ställa henne där själv i 2veckor. Då tänkte jag att sälja är ett alternativ som suddas ut direkt.
söt va hon hoppas på att hon dycker upp snart.

#2 Åh, så söt hon är =) Kan du ta hem henne dit så är det ju jättebra.

Hoppas hon är ok!
Hon var jätte söt. Förstår att du blir sjuk av oro :( *krampådig*
ååh, lycka till att hitta henne . :) hört nåt nytt ?
Isa Aronsson
www.stallequino.se
ååh, lycka till att hitta henne . :) hört nåt nytt ?
Isa Aronsson
www.stallequino.se

har ni ringt polisen/radion o efterlyst henne?
förstår att du är orolig, men samtidigt så har ju din pappa ett jobb att sköta.

Hur går det? Har ni hittat henne?
*** Kärleken övervinner allt ***

Usch vad hemskt!
Hur går det?
Usch hemskt
Ja vi hade ringt polisen men ej radion :D Och nu vill ja meddela att kajsa är hemma igen ! Går med strömm och allt i hagen nu så hoppas hon inte rymmer igen men vi ska snart ta hem henne. Hon hade stått hos en 2km bort i en hage som man inte såg från vägen. Men visst , jätte snällt att han fångade in henne MEN han borde väll ringt runt i " byn " och hört vem som ägde hästen och kontaktat polisen istället för att bara låta henne stå !? Kajsa mådde iaf bra när jag kom dit för att rida hem henne. Hon gick i en stor fin hage och bara 20m bort gick en UNDERBART fin Nordsvensk hingst som Kajsa spanade in och han visade upp sig för Kajsa. :) Så Kajsa har hittat en ny kärlek under denna otäcka resa.
Skönt att höra! :)
Gud vad skönt =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Vad skönt! Då vet du vart ni ska leta om hon rymmer igen ;) Hoppas allt går bra nu.
Tur att de slutade lyckligt !
/Elin
skönt att höra!
Bra att ni hitta henne

Skönt att höra verkligen!