Vad väger...
Hur mkt väger era hästar ungefär?
Skriv gärna vad ni har för häst oxå. :)
Vårat korsningssto på 154 cm väger drygt 500 kg. Hon är halvblod, arab och welsh.
Våran shettis väger ca 250 kg.
Windy väger 400-450kg (145cm hög, lite grövre modell samt väldigt mkt mage just nu)
Wilda väger ca 350-380kg (140cm hög, grov modell, lite mage)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
min systers häst (som jag rider o sköter oftaofta) vägde i våras när vi var på strömsholm 680 kilo :D stadig kille.
han är 6år nu, och inte alls mycket riden pga av skada, och är mycket omusklad pga utav det.. så några kilo till räknar vi med tills han är igång!
slänger med en kroppsbild så ni får se honom :)

min arabvalack är vägd en gång i tiden till 420 kg
Vägde Monita när hon var på täby, då vägde hon 270. Då var hon i topptrim, lagom hull och grymt musklad, hon är 126 cm hög. Tror att vi vägde Madicken (103,5 cm) till 225 kg…

Vbl-sto, 155 cm och 425 kg =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Varmblodsto. Ca 154 mkh. Ca 425 kg. :)
Vad har du för häst?
#10 Vem frågar du?
Dej :'D

Om jag bara vill få ett ungefär så tar jag mankhöjden Kiara 123 cm, tar bort ettan och lägger till en nolla = 230 kg
Ametist ca 146 blir då ca 460 kg, men det är mycket ungefärligt.
Ska jag sen avmaska eller åka transport så avrundar jag uppåt för att få mer marginal
Ska jag räkna foder så justerar jag vikten upp eller ner beroende på om hästen är lätt gödd eller inte.
Min pålla vägde ca 450 kg innan betet!!
Nu vet jag inte "/
/Elin
Winnie väger nog runt 300kg :) 135mkh lite halvgrov modell
Astra väger nog runt 450-470 kg. Ca 152 cm i manken. Väldigt tjock nu >.<

Ni som säger nog, hur får ni fram siffran?

min ponny har räknats ut att hon väger ca 375 kg. connemara ca 144 cm hög. om man vill veta vad hästen väger, sök bara på google.se "hästens vikt" och så står det precis hur man gör! helt otroligt enkelt! :D

Vbl-valack ca 550 kg =)
Silver väger… alldeles för mycket just nu xD skulle jag räkna ut Silvers vikt i #13 exempel skulle han väga ca 600 kg. stämmer nog ganska bra xD mitt fetto till häst ^^
#12 Läs inlägg #1. :)

Jag brukar räkna med att Blacky väger 450 kg
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Har en lättare bruksnordis, unghingst som står stadigt på 490kg.
Och min shetlandsponny, unghingst står stadigt på 107kg. :)
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
Lyrik, kbltravare, 158 hög, väger nu 620 kg, är i normalhull. Vägde 630 kg när vi var inne på Ultuna i januari.