Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 631 ggr
wewwa
0

nervöst

Idag ska det komma några och titta på min häst, som ska säljas (pga att jag har växt ur honom). Får hoppas att det går bra. Återkommer med resultatet senare. = )

emsems
0

spännande! hoppas det går bra!

tessa
0

oj, lycka till för er alla! =)

Heda
0

Hoppas de går bra,berätta sedan;D*nyfiken*

wewwa
0

Tack. Dom kommer i eftermidda´/kväll, skriver sen eller senast imorgon.

Wiemona
0

Usch!Vilken ångest jag hade fått om jag beslutade att sälja min häst! I mina ögon skulle de förmodligen stämplas som hästplågare innan bilen ens parkerat på gårdsplanen…

tessa
0

#5: Ja verkligen, i de flesta fall gissar jag att det är väldigt jobbigt för ägaren att sälja sin häst! =(

Säger jag som till och med har ångest över att skaffa skötare/medryttare till min Yrla Hemlis

gejsa
0

Håller med #5# och #6#. Man har ju läst så mycket här på internet så man bävar för den dagen. Ser alltid något fel i ev köpare. Har ju haft min fjording ute på annons men ångrat mig i sista stund.Generad

Wiemona
0

För inte så länge sedan var det jag som var köparen och jag var livrädd att säljaren skulle ångra sig i sista stund! Hon ringde sent kvällen innan vi skulle ner och hämta hästen och jag vågade knappt svara när jag såg det var hennes nummer! Men det var bara något om försäkringen + lite separationsångest…

gejsa
0

Ja, jobbigt är det. På något sätt är ju hästarna så nära oss. Fast dom står i stallet och inte ligger i sängen som hundarna gör.

Det är ju så lätt att vanvårda ett djur också. För mig tex är det illa att bara ge mat morgon och kväll. Och inget hö under dagen. Jag skulle aldrig sälja min häst om jag visste att det skulle bli så. Ja, det är mycket att tänka på.

wewwa
0

#5 Jag håller med fullständigt. Det var jättejobbigt innan och vi har aldrig nånsin sålt ett djur innan. Men vad ska man göra. Det är lite synd att han bara står oxå (11 år), eftersom jag inte kan rida honom längre pga min längd. Därför har vi tänkt sälja honom och köpa en större häst, som både jag och mamma kan rida.

Det gick faktiskt riktigt bra. Dom ska komma imorgon igen och titta och rida i paddocken. Dom verkade i alla fall helt okej, men men… Får väl se. Det är inte så långt bort, så man kan ju åka och hälsa på honom och se så att han har det bra. Men det är ju jobbigt ändå såklart. Återkommer igen. ; )

wewwa
0

Nu återkommer jag, hahaha.

Nej, det går inte. Vi ska nog inte sälja honom längre = ), det finns ju ändå så mkt mer man kan göra med honom. Allting verkade jättebra, tills hon som var här ringde igår och sa att även hon ville rida idag. Ganska omöjligt då hon väger ca femton kg för mkt. Då tappade man förtroendet lite, för henne. Men vi får väl se.

Wiemona
0

Jag förstår dig!

wewwa
0

#12  Ja, nu ska jag träna på en massa markarbete och tömköra osv…  Min granne o min lillebror kan rida honom om inte annat. = )

Wiemona
0

Är han inkörd?

wewwa
0

Nej, men funderar på att försöka. Han blev ganska mkt tömkörd när han var yngre oxå, bättre sent än aldrig…

Wiemona
0

Det hade väl varit kul att köra in honom om ni nu överväger att behålla honom? Då har ni ju extra mycket glädje av honom även de perioder man kanske inte hittar någon som har tid att rida honom

gejsa
0

Vad roligt! Här svänger det rejält märker jag. En del behåller sina hästar och en del slipper avliva. HÄrligt!

wewwa
0

#16 Japp, så får det nog bli. Långa skogspromenader och inkörning. Lite "bus" i paddocken oxå, kanske. ; )

#17 Ja, här svänger det… X )

gejsa
0

Ni kanske kan ordna en medryttare som är lagom i storlek också?!