Häst med lastbil
Det har blivit så mycket problem med att försöka åka och hämta hem nya hästen själva. Vi har chafför och släp, men ingen bil med krok..
Någon som vet vad det kostar att få hit hästen med lastbil?
ring och kolla.. sök på eniro.

Är det inte billigare att hyra bil med krok(om det finns) på ex statoil än att hyra in en hel lastbil?
Vi har betalt allt mellan 850:- till 3000:- Men det beror ju på´…

#2 - det kostar 1000kr per dag och sedan 3,50 per mil. Vi ska ka minst 60 mil..
#4 De lät välldigt dyrt…

Okej…

Finns det inte någon i din "hästfolkumgängeskrets" som kan tänkas hyra ut sin bil då?

Jag har hört med alla jag känner, men ingen har bil med krok..
Det finns en, men den kan gå sönder på vägen och det känns inte så kul…
Men sätt hästen på en "samtransport" Kan lova att det är det smidigaste å billigaste sättet!

#9 - hur kan man hitta en sån?
Det finns annonser i Tidningen ridsport. Men annars måste de ju finnas på nån hästannons sida på nätet? Sök lite!

men du, var ska den transporteras ifrån?
Du kan ju hyra bil på OKQ8
där kan du hyra Dygn med Fria mil. alltså betalar du bara för dygnshyran o 70,- i självriskreducering om du väljer att ta en sån, o så tillkommer bensinen förstås.
Ingenting för milen alltså!

Hur gick det byebye? Hittade du någon bil och trp? Hur långt skulle du?

Läste på OKQ8:s hemsida o där står det att dygnskostnaden avser minst 3 dygns hyra av bilen… Vi kan ju inte åka omkring med hästen i släpet i tre dagar heller… nä, det går inte
Isf var det sommarprislistan du kollade på, eller var det jag som länkade fel tro.
Självklart kan ni hyra i Bara Ett dygn oxå
Denna sida kanske e bättre http://www.okq8.se/privat/pastationen/hyrbilar/priser
Lite olika vilka bilar som har dragkrok bara.

Men sommarprislistan gäller fram till den 27:e augusti. Vi ska ju hämta hästen på söndag. Så det är den listan som gäller som jag har förstått. Men det är nog lättare att gå till macken o fråga de i disken ändå =)
Kollade andra länken också o den tyckte jag bättre om vad gäller priserna =)

Sandra det blir kanske på lördag med övernattning. Hur länge skulle du ha Nikki?
#12 - den står i Mora-orsa nu och ska till bålsta
#19 Nu i sommar finns det ju en sommarprislista men den ordinarie prislistan finns endå kvar för dom som bara vill hyra i kanske ett el två dygn.
Jag lovar!
Har jag fel ska ni få hyra en gratis av mig om ni tar er hit hihi

#20# Ok, kanske var lite långt att åka för mig då.

Linnea - Jag ska hämta henne idag när de åkt. Sen kommer de inte hem förrän sent söndag kväll. Så då måste jag ha henne med mig. Nina ska ha grillning på lördagkväll… jag har sagt att jag kan.
Men vadå övernattning? varför då? Sånt kostar pengar o det har inte jag råd med

Sandra - övernattningen är gratis, gården där hästen står han över 30 bäddar. Så vi tänkte åka lördag kväll och åka hem tidigt på söndag morgon..

Jag har varit in o tittat på flera företag som anordnar transporter av hästar. Men vill ju att man ska boka i god tid… vilket inte är ett alternativ just nu då

precis, men vi ska se om vi kan fixa bil. Får väl hoppas på Mauds bil..
Just de, han med gården har 27 hundar..så anna ska nog inte ta med sina..

Ni har frågat hon som hyr ut släpet också eller? Trodde ni frågade maud igår… kan ju va bra att fråga så fort som möjligt. Annars står man där med släp o ingen bil…

i har inte bokat släpet..men kollat om det är ledigt..