vad tycker ni om denna?
har hittat en unghäst jag är intresserad av, men jag är lite osäker, då jag inte får en bra känsla när jag ser bilden.
hon är 2 år, Sandakan - Bellini och tänkt att användas till dressyr.
vad tycker ni om henne? exteriört och vad kommer hon ha lätt/svårt för i ridning exteriört mässigt?
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag tycker hon ser trevlig och mycket fin ut! :D
http://taralom.blogg.se - Min blogg
inte en bra känsla? På vadå?
Jag kan inte se nåt fel på den? Men man måste ju oavsett kika på dom i värkligheten med
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag tycker den ser fin ut ! Dock hade det nog sett bättre ut om de inte tagit bilden snätt bakifrån, kanske är det som ger din känsla ? :)
Man kan ju inte dömma en häst av en bild, åk och titta på den om du är intresserad ^^
Josefinejumpforjoy.blogg.se
men hur gick det med den unghästen du var och kikade på? Gick hon inte igenom besiktning eller kändes det inte hundra?
Jag tror att jag sett fler bilder på den du visar nu..

Ser fin ut i kroppen :-)
Hon verkar fint utvecklad och har ett fint stag ^^

Jag sak nog inte skriva, men om man ser på bilden.
- Något sluttande kors, väldigt raka vinklar bak, lite kort och tunn hals.
+ snygg hals och rygglinje fram till korset, bra bog, bra vinklar fram (det man ser) lagom huvud (på för lite hals)
Vinklarna bak, kan de en lite stötigare gång men ändå än fin häst, mer + än -
På denna bild, sen har ju hästen ett temperament också som man får se till.

#2 känsla om hästen.. jag går mycket på känsla, och när jag ser en häst, så får jag antingen en bra känsla eller en dålig..
t.e.x som denna, så känns det lite tveksamt, det känns som hon är ganska låg, korta ben och kommer bli svår att rida i uppförsbacke..
#4 dem ville behålla hästen :/ himmla synd, då jag verkligen gillade den :(
#7 sluttande kors, och raka vinklar bak, vad för det med sig negativt i ridningen? dåligt påskjut och bakben?

#8 ja och lite mer oelastisk gång, lite stökigare.
Det är ju frågan om vilka mål du har med din ridning.
Cilla89a, jag tycker du ska åka och titta på lite utställingar lyssna på dommaren, då kommer du mer förstå vad din mage känner. Det är magkänslan det hänger på en del har den en del har den inte, undra om inte du är en av dom som har den.

#9 jag ska få en film på hästen nu i helgen :) så då kan jag se hur hon rör sig..
Jaha hon är ju bra 2ÅR det inebär ju att hon kommer att ändras en del i kroppen inte så dramatiskt kanske men växa i den mera, jag tycker att hon ser jätte bra ut för att vara endast 2år. tänk dig henne om 2år allså som 4åring o man satt lite muskler på henne det gör en jäkla massa. Jag går mycket på vad en häst ögon säger mig sen kollar jag givetvis på helheten, hon ser cool ut allså snälla ögon, du vill ju ha en lugn häst som ändå är vaken när man ska rida dressyr men inte tittig av sig jag tror att hon kan passa jätte bra men gå lite av vad du kände när du träffa henne inte bara gå efter vad du ser på kort.

Är de en stor häst eller ponny?

#10 film är toppen, för bilden är inte den bästa att bedöma hästen ifrån.

#12 hon beräknas bli 170, så det är stor häst ;)
har du fått filmen? Å vad kände du när du träffa henne? gå lite på vad hon gav dig som intryck inte bara på bild :)
nej va snöpligt! för den pållan gillade du ju verkligen!

#16 visst är det det :/ jag har ju fullständigt tröttnat på att leta häst, men jag vill ändå ha en ny :(

åh, det är så svårt det hära..
har fått film, men svårt att se, då det går i slow motion, men hennes bakben är helt klart mycket mer vinklade när hon står stilla i filmen än på kortet..
så jag har helt klart en bättre känsla..
dock står hon låångt iväg.. ungefär 50 mil.. dem har sålt sin D-ponny och ska ner med lastbil till falsterbo i mitten av nästa vecka (mitt håll)
det är nästan så man bara ska slå till, så får det bli bra eller skit!
jag orkar bara inte åka så långt, och ha förhoppningar och sen skiter det sig bara..
hon är ju bara 2 år och helt formbar.. det är svårt, så jäkla svårt..

#18 hon ser onekligen ganska trevlig ut och kan hon röra sig hyfsat så tycker jag du ska titta på henne, även om det är långt att åka.