Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: foder
Läst 8497 ggr
joytick
18

Recept på hästgodis!

Alla som har bra recept på hästgodis som man kan göra själv får gärna skriva det här! Jag har totalt urusel fantasi när det gäller sånt där, så nu vill jag ha lite tips :D

Lorita
1

Överblivet bröd, skär i bitar och torka på svag värme i ugnen

knäckebröd, mariekex funkar också bra.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

wewwa
1

Jag kan inget speciellt godis… Men jag brukar skära av toppen på ett äpple, gröpa ur och lägga i ngt annat gott, sen lägger man på toppen som ett lock… : P

PimTheGreat
1

#2 häftigt…hihi

fylla det med betfor…;)

joytick
0

Eve, såg i en annan tråd att du bruka göra eget hästgodis? Vill du dela med dig av dina hemligheter Oskyldig?

Eve
0

jag har på vitlökskex, lägger in det vid lunch :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

ciss
0

Skoj ;D

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

tessa
0

Bra och enkelt recept på hästgodis finns här

Pdf-fil.

Pinacoladas
0

putt!

Due-Boje
0

#2 akta dig för att ge hästen hela äpplen bara, halkar lätt ner i halsen och sätter sig där, sätter äpplet i halsen alltså, det är ju runt och ganska halt. jag delar alltid både äpplen och morötter i mindre delar =)

thilda-
0

jag ger min kuse hela äpplen o morötter.. men hon äter ändå så försiktigt så det är nog ingen större fara för hennes del =)

Due-Boje
0

mjo, de gör mina hästar också, men hellre lägger ja 10sekunder på att dela äpplet i fyra bitar än att ha en kvävd häst :O

wewwa
0

#11 Jag brukar oxå dela på äpplen och morötter.

Carmenzita
1

äpplen o morötter, sen om det ska bli lita extra gottt kan man doppa lite i honung :D (honungen förstör INTE deras tänder :) det är inte som socker utan mycket bättre :D)

Armsteel
0

brukar göra en hästtårta när pållen min fyller år XD

river äpplen och morötter, mosar en banan efter som min häst är galen i bananer :P och så blandar jag allt och brer på smörjan på ett fyrkantigt kneckebröd och lägger sedan ett till över ;)

OBS: om man väntar ett tag blir allt också mjukt om man vi ha en mjuk trårta ;P

[MartinaPettersson]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa "tårtor" gjorde jag åt pållen när hon fyllde år! ^^ Dom består av gräs, knäckebröd, äpple & betfor :D

gejsa
1

#15# Haha så gott det ser ut. Man blir nästan sugen att smaka en bit.