KNOTT!!!
Var kommer knottinvationen vara? :)
Knottinvasionen verkar inte ha kommit hit iaf.
Ja jag vet inte var du bor. Men jag bor i Norra Halland ,Och här har vi så mycke kontt så det går inte att vara ute…
Och mina hästar är alltid inne på natten, utan på vinten då kan dom välja att var ute men det är sälsynt.Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inte till oss heller! xD som vanligt på sommaren finns det flugor men inte alls mycket xD som tur är xD
#3 Bor i Halmstad xD Här finns typ inga knott xD
Jag bor lite norr om Göteborg.
#7 Min häst står inne hela natten ;)
vi har rätt mycket knott och mygg här på kvällarna, INTE roligt.

Vi har det meste på dagarna här så dom får vara inne och vila dom dagarna då det är nått. Men om det är mest flugor så tar vi dom till skogshagen där dom kan gå över småsly och liknande. Det gillar dom:) för inne är det också mycket flygfän och där kan dom inte skaka av sig dom.
NÄR försvinner knotten i höst?
Jag skulle nämligen behöva ta in mina på kvällarna men tanken är att bäddarna ska ut nu efter midsommar och boxar skuras.
Men våra kan ju gå ute dygnet runt länge så frågan är om jag kan ta boxarna i september/oktober istället?

Förlåt mig men inlägg #10 ska inte var här, även om knott också är giftigt men ingen växt, dom lymlarna annfaller ju i flock.

Vi har nog den största knottinvasionen här. Vi i byn tar dock inte in hästarna, utan de får gå kvar på betet där de trots allt kan välja på att ställa sig där det blåser. De få hästar som har ont av knotten bor redan i stall. Däremot så har jag fått ta in kaninerna. De har inte en chans att gå undan från insekterna när de sitter i sina sommarburar.

#12# När det blir kallt. Det är ju olika från län till län. Jag har inte ens märkt av att det är så mycket knott eller mygg än.
Som ägare till en islandshäst som spenderar sin första sommar i Sverige i år så är jag väldigt noga med att undvika knott så gott det går…
#12 Olika från år till år och vart i Sverige man bor. Här har det dock de senaste åren nästan blivit värre mot sensommaren/hösten (speciellt september). Förra året försvann inte knotten förrän början av november…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Inga knott här inte. Knappt några mygg heller.

Vi har extremt med knott. Blacky står inne på nätterna, är överkänslig för alla insekter. (kliar inte utan får stora utslag/knölar)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~