Svenska midsommaren ..
Jag älskar den svenska midsommaren ! Nu haglar det, på ena sidan av himmlen är der blått, andra sidan kolsvart. För en halvtimme sedan spöregnade det, nu har himmlen öppnat sig. Det öser ner hagel, GREAT ! ;)
Vilken midsommar va !? ;) Hoppas ni får bättre väder och en riktigt bra midsommar ! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

här har det regnat hela dagen, lite småtrist, för det regnade förra midsommaren också..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#1 Ja, eller hur.. Det är ju nästan tradition att det regnar nu, alla traditioner behöver ju inte vara bra.. Tror att jag kommer ihåg 1 år när det intre regnade.. Great ! ;)
Vi har soooool, satt nyss ute och käkade sill och grejjer.. ^^ Börjar komma lite moln dock.. :/

Regnet kom hos oss exakt kl 2 i dag. Precis den tiden som barnen ska dansa runt stången på dom flesta ställena här i stan. Så typiskt. Det ösregnade i över en timma. Kom ca 5 mm regn. Stackars barnen, gud verkar inte gilla barn.
Men vi har inglasat så vi satt och mös när vi åt och regnet strilade. haha
Här har vi nu sol och blåst.Exakt kl 15:00 när dansen började kom regnet här, NAJS! …men sista stunden av dansen kom faktiskt solen fram igen. Slår aldrig fel att det regnar på midsommarafton!
Ska dock sitta inne kväll…värre för dem som planerat vara ute..trist!
I förmidags var här riktigt varm och solen lös. Riktigt härligt!
Sen blåste det upp och efter en stund öppna sig himmlen. Sen fick vi lite sol igen men efter en stund kom regnet värra än innan.
Nu är det lite grått men uppehåll. Vi hade hoppats på att kunna äta jordgubbar ute "/ Men nu får det bli innen ist.
Får vara glad för att det regnar så betet kan börja växa igen iaf ^^

Ja, nu har vi minsann sol och lite blåst. Det är så dags nu när familjerna är hemma igen. Stackars barn!

Vi har om vart annat nu, ibland sol tro det eller ej !? :O ibland regn, endast moln och då, hagen.. :) Man får va glad för det lilla ^^
började ösregna precis när vi tog ut all midsommar mat så det var bara att slänga upp en pressening över hela uteplatsen sen när vi väl fått upp presseningen och vi suttit under den i kanske 10 min så tittade solen fram. eftersom jag var den enda smarta som tagit med min stalljacka som skyddar mot regn så fick jag springa och hämta alla andras grejer som dom skulle ha xD

nu är här strålande sol och varmt :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
var jätte fin alla åkte med sommarkläder kommer fram till övriga släckten där är det typ storm o regn mmm skönt väder tur vi hade tagit med jackor :)