FODERPONNY!
**Tjollahoppsan!
**Igår eftermiddag var jag iväg och provred en häst vid namn Tinka. Holländsk korsningsponny, 144 cm i manken, född. 1998. Mer vet jag inte så mycket om henne, får all information jag behöver på Söndag, då kontraktet också skrivs under.
Iaf så prövade jag att rida henne lite. Eftersom hon hade ridit 2 gånger innan, och inte varit ute på hela dagen, skulle hon nu också ridas av mig. Lite seg till en början, men när man väl sa åt henne, då gick det kanon! I galoppen var hon en riktig racerponny hehe :D
Formen tänkte jag inte så mycket på, ville mest lära kännas hennes egenskaper. Lite överhand och så till en början, men när man väl hade fått henne en aning lösgjord gick det som smort! Prövde inte att hoppa henne, ska prova hoppa några språng på Söndag. Känns som om hoppdelen är lite viktigare än dressyrdelen, då jag är en hoppryttare ;) Hon har dock fått riktiga bra kommentarer när det gäller hoppningen, hoppas bara det stämmer!
Jag är iaf mega nöjd med henne, kändes som om jag verkligen fick arbeta på henne, vilket jag är ute efter. Dessutom var det första gången jag satt på henne. Men vi funkade ihop, hon och jag. Så på söndag blir hon min foderponny i 9 månader. Dock kommer hon inte förräns i slutet av Augusti, längtar!
Snacka om att jag är glad, kommer kämpa mig på den här hästen! Kämpa och träna! Önska mig alla lycka till nu :) Blir nog ganska aktiv här på ridsport efter det här ;)
MVH Aida

Du vad roligt :D Lycka till :)
Vad kul! Lycka till! Vill se massor av bilder!!

Visst ja, bilder :D
Tog inte så mycket kort, koncentrerade mig mest på ridningen :/ Men på lördag så =)
Den här bilden är tagen från hemsidan där det finns mer information om henne, www.ranchens.com. Visst är hon söt?? =)
kul :) lycka till fin var hon med :)
söting (:

Tack alla :D
Snacka om att jag aldrig älskat päronen mer. Ska vara mega snäll mot dem så att dem inte ångrar sitt val <3 =)