Vad ska jag göra??
En häst jag rider är jättensäll men hon har ett problem. Hon vill nästan aldrig galoppera. IDag fick jag inte fram henne i galopp ens en gång och när jag får fram henne handlar det om några steg. Hur ska jag få henne att galoppera och hålla igång galoppen?
Jag har testat med spö men då bara bockar hon
Hur mycket tränar du?, Hur är muskelaturen på hästen?, Du kan ha fel sadel också. Den kan ju klämma och gör att hästen får ont och inte vill, annars tror jag att det handlar om att den har för dåligt tränade bakben. Men jag är dålig på sånt här, men vet att det finns många kunnande här inne så jag ger dom frågan istället. Lycka till iaf ;)

Dressyrarbete !
hur gammal är hästen och hur gammal är du?
Hur pass mycket riden är hästen?
/Elin
söt liten fjording :) hmm kan ju vara lite av varje. Vad säger ägaren jag tänkte hästen kanske bara har varit en körhäst sen mest riden för att få göra något annat kanske då inte lärt sig självagaloppskänkel osv. att ge hästen ett rapp med piskan kan du glömma det hjälper inte. Är den i bra kondis o bra musklad för att bära upp en ryttare i galop kräver lite med. Ett tips är att man tränar i volter men inte bra mana på å mana på för då blir det inte alls rätt, för inte ska den ramla in i en galopp. Här även med ägaren kanske den har hemliga knep? hoppas du får bra tips av andra. Jag har ju själv ridit en fjordig sen jag va 9år å upp sen vart det andra pollar som gällde men en härlig tid hade jag tävla lite med då i hoppnig :)