Wintec cair 500
Vad har ni att säga om den sadeln? Allroundmodellen alltså :)
*** Kärleken övervinner allt ***
Enligt mig duger den inte till annat än skogsridning.
Stöden är för små (min åsikt) och jag känner inte den där "aha" känslan…
Sen ska man inte gå på diverse försäljningsknep som att den passar alla, bommen är tvärt om ganska rak och den har kilbossor.
Luftstoppningen (CAIR) kan läcka och bli ojämn.
Jag har ej haft allroundmodellen, men däremot hoppsadeln, och den låg bra på alla hästar jag hade :)
Den var skön att rida i också, billig bra sadel =)

# 1, den där aha känslan får man väl knappast i vilken allroundsadel som helst, de är ju inte gjorda för varken hopp eler dressyr, utan man får som ryttare kompromissa med sin ridning.
Och när det gäller bommen, så har wintec nu ytterligare ett patent där de kan stoppa in någon form av inlägg mellan bom och luftstoppning, som ska kunna reglera höjd och svängning på bommen.
Jag har precis köpt en hoppsadel, flatback, i wintec till min nya unghäst, eftersom jag inte orkar med böket att köpa nya sadlar efterhand som han musklar sig, och det kan vara skönt att ha en sadel till busridning, och sådana dagar det regnar… Helt ok, bra stöd, och bra känsla på hästen. För att vara konstläder är jag supernöjd, även om jag är bortskämd med sadlar..
För priset, 4900 kr helt ny, så får man en riktigt bra sadel! (hoppsadeln kostade det i alla fall)

Jag har en wintec cair till Gejsa. Fungerar bra tycker jag.

Jag tycker att den är skön och hästen trivs med den så de är bara bra:;) enb stor fördel tycker jag är att jag kan byta bomjärnet.
jag red ett tag i hoppmodellen, älskade den! men fick lov att byta då den in passade hästen längre. men kan tyvärr inte uttrycka mig om allround modellen då jag aldrig ridit i den.. men jag älskade hoppsadeln.

Passar den raka eller svängda ryggar?
*** Kärleken övervinner allt ***
#7 Hyfsat raka men inte spikraka…